ذوالنور: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج از منطقه ندارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند»، گفت: همان‌طور که گروه‌های حشد الشعبی بیان کردند اگر آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نروند پایگاه‌های آنها را به تلی از خاک تبدیل می‌کنیم به طوری که حتی نمی‌توانند جنازه‌های سوخته‌شان را از عراق خارج کنند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور اظهار کرد: آمریکایی‌ها اگر عقل داشته باشند باید از منطقه خارج شوند البته که عقلی در بین دولتمردان آمریکایی وجود ندارد ولی با موجی که علیه آنها در منطقه راه افتاده آمریکایی‌ها را بیرون می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که خود آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نرفتند که پارلمان عراق به نمایندگی از مردم آنها را ملزم کرد که از این کشور خارج شوند، موج تنفری در عراق علیه آمریکایی‌ها به وجود آمده در حدی که گردان‌های حشد الشعبی هم اعلام کردند اگر آمریکایی‌ها از منطقه بیرون نروند پایگاه‌های آنها را به تلی از خاک تبدیل می‌کنیم و به طوری که حتی جنازه‌های سوخته آمریکایی هم نمی‌تواند از عراق خارج شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «خروج نیروهای آمریکایی از عراق یک تقاضایی در خود آمریکا هم محسوب می‌شود»، اضافه کرد: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج نیروهایشان از عراق ندارند چون اگر بمانند به ضرر خود عمل کرده و به نفع‌شان نخواهد بود از این به بعد دیگر جایی برای آمریکایی‌ها وجود ندارد که این بزرگترین اثر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. این یکی از آرزوهایش بود که بعد از شهادتش محقق شد یعنی کاری را که شهید سلیمانی با تلاش‌هایش در دوران حیاتش موفق به انجام آن نشد آن کار امروز با خون شهید انجام شد که آن هم خروج آمریکا از منطقه است.

ذوالنور با اشاره به تهدیدهای ترامپ علیه ایران اظهار کرد: امروز ترامپ حالت سگی دارد که از ترسش پارس می‌کند ما نگران این حرف‌ها و رجزخوانی و فریادها نیستیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین به مصوبه مجلس درباره اقدام متقابل علیه آمریکا اشاره و اظهار کرد: این اقدام تاریخی و بی‌سابقه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به فریاد ملت انجام شد که این طرح سه فوریتی بدون مخالفت به تصویب رسید این موضوع نشان از وفاق و همبستگی بین همه نمایندگان، جریانات و جناح‌های مختلف دارد. وقتی موضوع منافع ملی مطرح است و نهادهای ملی تهدید می‌شوند همه با اختلاف دیدگاه‌ها در یک جبهه قرار می‌گیرند. خوشبختانه هم‌افزایی و وحدت ملی ایجاد شده اگرچه رفتن شهید سلیمانی خسارت و ثلمه‌ای بود و مردم را عزادار کرد، اما ایشان ماموریتی داشت که با خونش درخت انقلاب را آبیاری کند و این تاثیر شگرف را بگذارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 404819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.