پرداخت کرایه تاکسی‌های ساری با کیوآرکد امکان‌پذیر می‌شود

شهردار ساری گفت: نوآوری پرداخت با کیوآرکد به مراتب بیشتر از سایر روش‌های پرداخت در حال فراگیر شدن است؛ این روش سرمایه‌گذاری زیاد و نیروی انسانی چندانی نمی‌خواهد و علاوه بر آنلاین بودن، سرعت و ویژگی‌های دیگر آن سبب می‌شود تا به شکل فراگیرتری از این قابلیت بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایمنا، عباس رجبی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در امور شهری اظهار کرد: با توجه به توسعه و گسترش استفاده از اپلیکیشن‌ها در میان مردم، پرداخت کرایه تاکسی‌ها از طریق این نرم‌افزارها باید برای شهروندان امکان‌پذیر شده تا این امر سریع‌تر و بدون دغدغه انجام شود.

وی با بیان اینکه چند سالی است که ساری‌کارت در شهر ساری برای پرداخت کرایه‌ها راه‌اندازی شده، افزود: در ابتدای اجرای این پروژه شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان بودیم، اما به مرور زمان با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات ذائقه مردم هم تغییر پیدا کرده و شهروندانی که به‌روزتر هستند، انتظار خدمات پیشرفته‌تر را دارند.

شهردار ساری با بیان اینکه مقرر شد در قالب خدمتی جدید برای پرداخت کرایه تاکسی، بستر کیوآرکد نیز فراهم شود، اضافه کرد: برای این امر شما نیاز به استفاده از گوشی هوشمند دارید که امروزه بیشتر مردم از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند، پس از نصب اپلیکیشن مورد نظر و شارژ کیف پول، شما می‌توانید پس از هر بار سوار شدن در تاکسی و در هنگام پرداخت کرایه، وارد اپلیکیشن شوید و تصویر کیوآرکدی که در تاکسی نصب شده را توسط گوشی‌تان اسکن کنید.

رجبی ادامه داد: اعتقاد کارشناسان این طرح این است نوآوری پرداخت با کیوآرکد به مراتب بیشتر از سایر روش‌های پرداخت در حال فراگیر شدن است، این روش، سرمایه‌گذاری زیاد و نیروی انسانی چندانی نمی‌خواهد و علاوه بر آنلاین بودن، سرعت و ویژگی‌های دیگر آن سبب می‌شود تا به شکل فراگیرتری از این قابلیت بهره‌برداری کرد.

وی یادآور شد: سیستم پرداخت‌های خرد به تاکسی محدود نمی‌شود و در نظر داریم به دیگر صنوف هم تسری پیدا کند و حتماً باید از یک یا چند بانک به‌عنوان نماینده کمک بگیریم، این کار لزوماً متعلق به شهرداری نیست اما باید آن را آغاز کنیم.

کد خبر 404808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.