بیش از ۵۲درصد پوشش آبیاری فضای سبز اصفهان قطره‌ای است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سطح سیستم پوشش آبیاری قطره‌ای در اصفهان حدود ۵۲ و نیم درصد است، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۸۷۰ هزار متر مربع طراحی آبرسانی قطره‌ای برای فضای سبز شهر انجام شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شهرداری افزایش سیستم آبیاری قطره‌ای در سطح شهر اصفهان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سطح سیستم پوشش آبیاری قطره‌ای در اصفهان حدود ۵۲ و نیم درصد است و باید به سمتی حرکت کنیم که مناطق 15 گانه و ناژوان بتوانند این مقدار را توسعه دهند تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، بهره وری بهتری در برداشت‌های آب داشته و از نیروی انسانی کمتری نیز استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امروزه توجه به فضای سبز و توزیع متعادل آن بین مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه جانمایی فضای سبز باید متناسب با ضروریات زندگی شهری و پاسخگویی به نیازهای شهروندان انجام شود، تصریح کرد : ۱۱۹ طرح فضای سبز در شهر اصفهان اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره با اینکه در توسعه و حفظ فضای سبز شهر اصفهان توجه به بحران کم‌آبی الزامی است، اظهار کرد: کاهش چمن پرمصرف برای صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید شده است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شهر زیست‌پذیر به عنوان هدف محوری شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در راستای اِعمال سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست، همچنین به منظور عملیاتی ساختن تفاهم‌نامه بین اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری با رعایت حدود و شرح وظایف تعیین شده در قانون شهرداری‌ها، اقدام به تشکیل شورای هماهنگی محیط زیست کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه هدف تشکیل شورای هماهنگی محیط زیست شهرداری اصفهان، حفاظت از محیط زیست است، گفت: سیاست‌گذاری کلان این شورا اقدامات و برنامه‌های شهرداری اصفهان با محوریت حفاظت از محیط زیست است که در همه برنامه‌ها و اقدامات شهرداری اصفهان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: ایجاد هماهنگی، انسجام و یکپارچگی با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط به منظور حفاظت حداکثری از محیط زیست شهر اصفهان، از اهداف شورای هماهنگی محیط زیست شهرداری اصفهان است.

کد خبر 404799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.