موفقیت فعالیت‌های شهرداری در گرو تحقق مدیریت واحد شهری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز گفت: با توجه به نبود مدیریت واحد شهری، شهرداری به اهداف مدنظر دارد، دست پیدا نمی‌کند.

مرتضی موحدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بازدید از شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا مشهد، اظهار کرد: با فعالیت‌های بسیار خوب معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد از نزدیک آشنا شدم و از تجربیات آنها استفاده کردیم،  البته اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی با اشاره به مشکلات شهرهای کشور به لحاظ قانونی، افزود: با توجه به نبود مدیریت واحد شهری، شهرداری به اهداف مدنظر دست پیدا نمی‌کند چون دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر در حیطه شهرداری فعالیت نمی‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری مشهد به تنهایی اقدامات خوبی در مرکز نوآوری و همراهی با استارتاپ‌ها انجام داده است، تصریح کرد: در حال حاضر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد به صورت الکترونیک فعال شده، البته مشکلاتی نیز وجود دارد زیرا خواسته‌های مردم متناسب با ضوابط نیست و همه نمی‌توانند از شهرداری الکترونیک استفاده کنند.

موحدنیا گفت: عده‌ای از شهروندان انتظار دارند خارج از ضوابط شهرداری پروانه ساختمانی صادر شود و عده‌ای دیگر با مسائل و قوانین شهرداری آشنایی ندارند، از این‌رو امکان بهره‌مندی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده شهرداری الکترونیک را ندارند، اما گام شهرداری مشهد در این راستا ارزنده بوده و می‌تواند برای سایر کلانشهرها الگو باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز از سال‌ها قبل زیرساخت‌های خوبی در بخش فناوری و شهر هوشمند فراهم کرده است، اضافه کرد: در منطقه ۹ شهرداری تبریز بسترهای لازم برای الکترونیکی شدن آماده شده، البته باید از تجربیات شهرداری مشهد استفاده کنیم تا هزینه اضافه پرداخت نکنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تیم پژوهشی، دانشگاهی و اعضای شورای شهر تبریز نیز باید از شهرداری الکترونیک و سازمان فاوای مشهد بازدید داشته باشند تا فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این کلانشهر را با اقدامات تبریز مقایسه کنند و با آگاهی و اطلاعات بیشتر اقدامات گسترده‌تری در تبریز انجام شود.

موحدنیا اظهار کرد: معتقدیم شهرداری و شورای شهر باید در یک مسیر گام بردارند تا از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری شود و موفقیت‌های روزافزون را در شهرها شاهد باشیم.

کد خبر 404788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.