اولین فرودگاه به نام سردار سلیمانی زده شد

نامگذاری معابر شهری در شوراها به نام سردار قاسم سلیمانی، در شهرهایی مانند تبریز، همدان، سمنان و بوشهر نهایی شد و در مشهد نیز پیشنهادها ارائه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد در خصوص نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اصلی مشهد به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: یکی از مکان‌های پیشنهادی برای این نامگذاری، کمربند جنوبی است که در آینده به بزرگراه بزرگی تبدیل خواهد شد؛ تغییر نام بلوار جمهوری اسلامی و بلوار فلسطین از دیگر پیشنهادات مطرح شده است.

محمدحسین ودیعی خاطرنشان کرد: تمامی این پیشنهادها بعد از بررسی در کمیته نام‌گذاری در روز شنبه هفته آینده در صحن علنی شورای نام‌گذاری تصویب می‌شود.

در جلسه فوق العاده شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای شهر تبریز، نامگذاری کمربند میانی تبریز به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تصویب رسید؛ در این جلسه معابر دیگری نیز به عنوان پیشنهاد از سوی اعضای شورای نامگذاری مطرح شده بود که نهایتا با توجه به پرتردد بودن و وجود فضاهای مناسب در این مسیر برای فضاسازی، کمربند میانی تبریز حدفاصل خیابان مشروطه تا میدان افلاک‌نما برای این نامگذاری تعیین شد.

اعضای شورای شهر سمنان نیز در جلسه علنی خود به منظور پاسداشت مجاهدت‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی، برای نامگذاری خیابانی در امتداد بلوار قدس، حد فاصل میدان امام رضا(ع) تا میدان استاندارد به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رای موافق دادند.

این اعضا همچنین رای موافق خود را به پیشنهاد نامگذاری فرودگاه سمنان به نام شهید سلیمانی اعلام کردند و مقرر شد این پیشنهاد به سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود.

در جلسه علنی شورای شهر همدان نیز مقرر شد بلوار حدفاصل زیرگذر پژوهش تا زیرگذر پیامبر اعظم (ص) این شهر به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شود.

در جلسه علنی شورای شهر بوشهر تقاطع غیرهمسطح در دست احداث این شهر واقع در میدان مطهری به نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی نیز به نام شهدا نام‌گذاری شد.

اعضای کمیسیون عمران شورای شهر لاهیجان در جلسه فوق‌العاده خود و در راستای ارج نهادن به مقام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بلوار حدفاصل میدان ابریشم تا میدان شیخ زاهد و همچنین تقاطع غیرهمسطح میدان گیل را به نام این سردار شهید نامگذاری کردند.

همچنین در قوچان، بلوار حدفاصل میدان آزادی تا میدان ورزش، در ماهشهر، اتوبان آزادی، در پیشوا بلوار راه‌آهن، حدفاصل میدان شهید چمران تا میدان شهدا و در زیرآب خیابان منتهی به امامزاده عبدالحق با تصمیم شورای شهر به نام "سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی" نامگذاری شد.

کد خبر 404767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.