وداع تاریخی با حاج قاسم

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

 ترور سردار سلیمانی خسارت جبران‌ناپذیری است

محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در تحلیل رفتارترامپ جنون‌آمیز ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی و تهدیدات توییتری اخیرش علیه ایران مبنی بر هدف قرار دادن ۵۲ نقطه مهم و فرهنگی گفت: ترامپ بارها ثابت کرده است که تعادل روحی و روانی ندارد. او در ترور شهید قاسم سلیمانی هم نشان داد مهم‌ترین عامل این اقدام تروریستی عامل روانی است و هیچ محاسبه زمینی‌ای آن رفتار را توجیه نمی‌کند. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اقدام خارج از عقل ترامپ مبنی بر ترور شهید سردار سلیمانی در قضاوت افکار عمومی جهان یک اقدام دیوانه‌وار و بدون توجیه است. هر کس عقلی در سر دارد، می‌داند که ترور سردار سلیمانی در درازمدت تبعات و آثار گرانی برای آمریکا و منافع این کشور در منطقه خاورمیانه به همراه دارد. وکیلی توضیح داد: ترور سردار سلیمانی خسارت جبران‌ناپذیری است. اینکه کسی بگوید شهادت ایشان تاثیری در وضعیت ما ندارد حرف درستی نیست و قطعاً تاثیر خواهد داشت. او یادآور شد: نکته‌ای که نباید فراموش کرد اینکه خون سردار سلیمانی در داخل کشور باعث ترمیم شکاف‌هایی می‌شود که در جامعه ایجاد شده است. عضو هیات‌رئیسه مجلس تهدیدات توییتری ترامپ علیه ایران را اقدامی احمقانه و جنون‌آمیز خواند و افزود: این نوع عکس‌العمل‌ها و تهدیداتی که ترامپ به دنبال حماقت اولیه خود مبنی بر ترور سردار سلیمانی انجام می‌دهد برای توجیه آن اقدام اولیه نسنجیده، و فرار رو به جلو است. عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظرم این توجیهات صورت‌مساله را پاک نمی‌کند و این تهدیدات روحیه و شخصیت غیرمتعادل ترامپ را بیشتر به جهان نشان می‌دهد.

واعظی: تقاص خون سردار سلیمانی را می‌گیریم

محمود واعظی در یک گفت وگوی رادیویی با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع و بزرگداشت یاد شهید سلیمانی اظهار کرد: صدای ملت این وظیفه را به دولت برای تعیین خط مشی جدید و چگونگی عملکرد می دهد. از جمعه صبح می دانستیم مردم یاد شهید سلیمانی را در ایران سوریه، یمن، عراق و همه کشورهایی که شهید سلیمانی برای آزادی آنها خدمت کرد، گرامی می دارند. این حضور مردم مشت محکمی است به دهان ترامپ، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی تا آنها بدانند فرماندهان و مسئولان در دل مردم جای دارد و اگر اختلاف های جزئی در مسائل اقتصادی وجود دارد، یک اختلاف درون خانوادگی است و مردم اجازه نخواهند داد دشمن از این اختلاف ها سوء‌استفاده کند.

واعظی همچنین با بیان اینکه اقدام پارلمان عراق برای اخراج نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور اقدام بسیار بزرگی بود،گفت: آنقدر خبر شهادت سردار سلیمانی بزرگ بود که خبر اخراج نظامیان آمریکایی گم شد. اقدام پارلمان عراق خبر بزرگی است آنها در کشور همسایه ما لانه کرده و پایگاه درست کرده بودند ولی بخاطر عظمت خون شهدا پارلمان عراق با رای بسیار بالایی تصمیم گرفت تا آمریکایی‌ها را از این کشور بیرون کند. وی در پاسخ به این پرسش که چه مسیری برای انتقام از دشمن دنبال می شود، تصریح کرد: در چند جبهه حتما باید استراتژی خود را ادامه دهیم. روز جمعه جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برگزار شد و تصمیمات آن جلسه اجرا می شود. وحدت و همدلی برای استمرار خط مقاومت مهم بوده و باید دنبال شود. حضور مردم به تمام مسئولان نظام و دولت روحیه داده است که  این راه را با قوت بیشتری ادامه دهند. درست است که بزرگ مردی را از دست داده ایم ولی نباید احساس کنیم در برابر دشمن تضعیف شده ایم. باید با حمایت مردمی که انجام شد، نشان دهیم قوی‌تر شده‌ایم  و راه و هدف سردار سلیمانی  را با قوت ادامه دهیم. دولت و مسئولان در همین خط هستند. باید سران قوای سه گانه به همراه سپاه و سایر مسئولان دنبال این باشیم که تقاص خون سردار سلیمانی را بگیریم. انتقام حتما باید گرفته شود وبه نظر می رسد برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی هم انجام شده است.

ماجرای پیغام سردار سلیمانی به اسرائیل: قسم می‌خورم به والله تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم

سیدمحمدصادق خرازی یک سال پیش در بخشی از برنامه تلویزیونی بدون توقف، خاطره ای از سردار سلیمانی تعریف کرده بود که این روزها مجددا در فضای مجازی بازنشر شده است. خرازی درباره سردار سلیمانی و نفوذ او در منطقه، گفته بود:«اسرائیلی ها در سی سال گذشته هرکاری خواستند کردند. به صنایع اتمی عراقی ها حمله کردند، صدام حسین هیچ کاری نکرد. یک هواپیمای مصری را زدند و ۴۰ متخصص مصری را مثل برگ خزان زمین ریختند، مصر لب ترنکرد. به بعضی از مناطق نظامی عربستان حمله کردند، عربستانی ها لب تر نکردند. کشتی ترکیه را زدند، ۱۲ نفر از نظامیان این کشور را نابود کردند، ترکیه حرف نزد. وی ادامه می دهد: ارتفاعات جولان را گرفتند، سوریه حافظ اسد و سوریه بشاراسد هیچ کاری نتوانست بکند. اما چند منطقه ما را بمباران کردند و حاجی اینجا حاجی بودنش را نشان داد. حاج قاسم سلیمانی ساعت چهار بعداز ظهر فرمان حمله به تمام پایگاه های اسرائیل را می دهد که مناطق ما را زده بودند. ساعت حدود هفت یا هشت بعداز ظهر به رئیس ستاد ارتش روسیه در سوریه پیغام می دهد و می گوید: «قسم می خورم، به والله اگراسرائیلی ها بخواهند این حملات را جواب بدهد، فردا تل آویو و اورشلیم را با موشک هایم با خاک یکسان خواهم کرد.» خرازی گفت: ساعت ۹ شب این پیغام برای اسرائیلی ها رفت. ساعت ۴ صبح بشار اسد و سید حسن نصرالله دنبال حاجی می گشتند و حاجی را از خواب بیدار کردند. گفتند اسرائیلی ها پیغام دادند که «شتر دیدی ندیدی، ما هیچ کاری به نیروهای ایرانی نداریم، فقط به ۴۰ کیلومتری مرز ما نزدیک نشوید.» همین حرف را هم آقای نتانیاهو به آقای پوتین زده است. این یعنی چه؟ این یعنی قدرت. یعنی ایران. مگر می شود امنیت را گدایی کرد؟

فقدان سردار سلیمانی خلاء بسیار مهمی است

علی نجفی خوشرودی، نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به بررسی ترور حاج‌قاسم سلیمانی در کمیسیون متبوعش گفت: روز جمعه در کمیسیون امنیت ملی جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط داشتیم و بررسی مقدماتی‌ای راجع به ابعاد مختلف حادثه ترور شهید سردار سلیمانی انجام دادیم. اما قرار شد بررسی‌های تکمیلی صورت دهیم و کمیسیون با حضور نمایندگان ارگان‌های مربوطه بررسی‌های بیشتری انجام دهد. او ادامه داد: ملاحظاتی راجع به چگونگی سفر شهید سپهبد سلیمانی و ترددهای ایشان در سطح منطقه به لحاظ تکنیکی مورد توجه دستگاه‌های مربوطه در داخل کشور بوده و آنها سعی کرده‌اند بیشترین تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم را اتخاذ کنند. اما با توجه به اخباری که منتشر شده برخی از خدمه پرواز را احضار کرده‌اند. همچنین کادر امنیتی در فرودگاه بغداد هم احضار شده‌اند. امیدواریم نتیجه این بررسی‌ها به روشن‌تر شدن ابعاد ترور فاجعه‌بار کمک کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به استفاده سردار سلیمانی از پرواز عادی مسافربری تاکید کرد: قطعاً تمامی ابعاد سفر ایشان دیده‌ شده و فرض بر این است که کسانی که دست‌اندرکار امنیت و حفاظت از شخصیت‌های برجسته هستند تمامی ابعاد را لحاظ کرده‌اند. شاید استفاده ایشان از پرواز عادی به‌ ظاهر عجیب باشد. البته من کارشناس این مسائل نیستم، اما نمی‌توانم به‌ سادگی قبول کنم که بدون برنامه و بدون طراحی و بدون پیش‌بینی روشی انتخاب شود. حتماً انتخاب این روش همراه با ملاحظات دیگری بوده که این ملاحظات به‌ زعم تصمیم‌گیران می‌توانست امنیت بیشتر و حفاظت بیشتری را تامین کند. نجفی خوشرودی در خصوص تاثیر فقدان ایشان بر مقاومت گفت: سپهبد شهید سلیمانی از ۲ جنبه برجسته بوده است. ایشان به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی یک شخصیت معتدل، جامع و اخلاقی بودند و به دلیل نقش و جایگاهی که ایشان در تامین و تحکیم صلح و امنیت در منطقه و در مبارزه با تروریسم داشتند منحصربه‌فرد بودند. او ادامه داد: اگر فعالیت سردار سلیمانی و همکاران‌شان و در مجموع راهبردهای جمهوری اسلامی نبود، داعش و تروریسم بخش زیادی از منطقه و شاید جهان را اشغال می‌کرد. بنابراین فقدان ایشان خلاء بسیار مهمی است. البته راهبرد مبارزه با تروریسم ایران تغییر نخواهد کرد و ما در این مسیر مصمم هستیم. همچنان که در پیام رهبری تاکید شده بود کار با همان برنامه و راهبرد دنبال خواهد شد.

مافی: خلق حماسه اخیر توسط مردم بیانیه‌ای سیاسی بود

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حماسه‌آفرینی ملت ایران به منزله‌ی صدور یک بیانیه سیاسی بود و آنها نخستین اقدام انتقام‌جویانه را انجام دادند. وی در تذکری به وزیر کشور و اطلاعات، اظهار کرد: امروز که در سایه‌سار ریخته شدن به ناحق خون شهدای ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش قرار داریم از لبنان تا به ایران به یک وحدت و همدلی بی‌نظیری دست پیدا کردیم و حتی در میان ملت آمریکا نیز این اعتراض نسبت به اقدام رییس جمهورشان بیان می‌کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در این میان متاسفانه شاهد فتنه‌انگیزی معدودی افراد در داخل کشور می‌باشیم که امهات قانونی که در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد به صورت ناشیانه و سراسر کذب جهت کسب رای و تخریب مجلس و مبارزه با رقبای خود در قالب ویدئو در فضای مجازی پخش می‌کنند. مافی گفت: قصد دارند این انسجام ایجاد شده را نشانه بروند و فضای حماسی کشور را دو قطبی کنند. لازم است وزرای کشور و اطلاعات به این موضوع توجه کنند.

کد خبر 404754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.