وزیر دفاع آلمان ایران را به خویشتنداری فراخواند

وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه در سخنانی، بدون اشاره به اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ به عنوان عامل تشدید بحران و تنش در منطقه، جمهوری اسلامی ایران را به خویشتنداری و خودداری از تشدید تنش ها در منطقه فراخواند.

به گزارش ایمنا «آنه گرت کرامپ کارن باوئر» با این ادعا که ایران مسئول تنش ها در منطقه است، از جمهوری اسلامی ایران خواست از واکنش به این اقدام تروریستی که منجر به وخامت اوضاع می شود، خودداری کند.
کارن باوئر همچنین از ادامه همکاری آلمان با شرکای ناتو برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خبر داد.
وزیر دفاع آلمان همچنین در خصوص ادامه فعالیت نظامیان این کشور در عراق تاکید کرد: این که آیا ما می توانیم کار خود را ادامه دهیم، به تصمیم دولت عراق بستگی دارد. در حال حاضر مذاکرات در این رابطه ادامه دارد.

د پ آ (خبرگزاری آلمان) افزود: آنگرت کرامپ کارنباوئر وزیر دفاع و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در نامه ای به نمایندگان پارلمان این کشور نوشتند که نیروهای مستقر در پایگاه های عراقی در بغداد و تاجی «به طور موقت کاهش می یایند. » این دو مقام آلمانی تاکید کردند که مذاکره با دولت عراق درباره تداوم ماموریت آموزش نیروهای عراقی ادامه خواهد یافت.

آلمان حدود ۱۲۰ سرباز در عراق دارد هر چند که اکثر آنها در پایگاه های تاجی و بغداد مستقر هستند اما این کشور درمناطق دیگری از عراق نیز نیرو دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 404749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.