افزایش خودخواسته کرایه تاکسی، ممنوع است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: رانندگانی که به صورت خودخواسته اقدام به افزایش نرخ کرایه تاکسی کنند، مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا،  محمدحسین اکبرنژاد با اشاره به اینکه هیچگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی در تبریز نداشته‌ایم، اظهار کرد: هرازگاهی گزارش‌هایی از سوی شهروندان در این خصوص به سازمان ارائه می شود و بر این اساس ما اعلام می کنیم که در هیچ مسیری نرخ کرایه تاکسی ها اضافه نشده و شهروندان از پرداخت نرخ اضافی خودداری کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی گزارش های دریافتی، با راننده خاطی برخورد می کنیم. این اقدام اگر برای نخستین بار از سوی یک راننده انجام شود، توسط کمیته انضباطی سازمان به تخلف وی رسیدگی می شود، اما چنانچه پیش از آن سابقه قبلی در این زمینه داشته باشد، به تعزیرات حکومتی معرفی می کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با اشاره به بررسی مشکل کمبود تاکسی در فصول سرما به خصوص در مواقع بارش برف، گفت: کمبود تاکسی در زمان بارش برف دلایل متعددی دارد و ما هم اکنون روی این موضوع مطالعه می کنیم که با چه روش هایی این مشکل را برطرف کنیم.

اکبرنژاد افزود: در چنین مواقعی از سال بسیاری از شهروندان از خودروهای خود به دلیل احتمال آسیب دیدن استفاده نمی کنند و این موجب می شود تا درخواست سرویس از سوی مسافران بیشتر شود و از طرفی تاکسیرانان نیز به همین دلیل در این فصول از سال کمتر از تاکسی خود استفاده می کنند تا این دو عامل، موجب کاهش میزان مسافرت با تاکسی شود.

وی از مطالعه کارشناسان سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در این خصوص خبر داد و گفت: برای حل این مشکل به دنبال راهکارهایی هستیم و هم اکنون روی موضوع نصب "جی پی اس" روی تاکسی ها مطالعه می کنیم تا به وسیله آن، میزان تردد و موقعیت تاکسی ها را کنترل کنیم که با این اقدام می توانیم تا حدود زیادی مشکل شهروندان را از بابت کمبود تاکسی در زمان بارش ها برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز اجرای طرح زوج یا فرد خودروها در هسته مرکزی شهر که از دوم شهریور ۹۸ آغاز شده است را با افزایش میزان سفر تاکسی ها مرتبط دانست و اظهار کرد: اجرای این طرح موجب شده تا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و سفر با تاکسی در هسته مرکزی شهر افزایش یافته و رضایت تاکسیرانان را در به دنبال داشته باشد.

کد خبر 404736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.