یازدهمین نمایشگاه آسانسور و پله برقی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش بعد ازظهر امروز سه شنبه_۱۷ دی‌ماه_ در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته، با بیان اینکه کشور ما در کمربند خطرناک زلزله قرار گرفته و از این رو باید شبکه آسانسور کشور تاب آوری خود در برابر حوادث را افزایش دهد، اظهار کرد: خوشبختانه نظارت ویژه ای بر غرفه داران و خدمات رسانان این حوزه از سوی اتحادیه وسندیکای آسانسور کشور در نظر گرفته شده و پیشگیری در این حوزه یکی از مفاهیمی است که میزان حوادث را به شدت کاهش می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بی شک خدمات این صنعت باید بر اساس قواعد استاندارد های جهانی ارائه شود و شرکت های فعال این حوزه وظیفه دارند خدمات ویژه ای برای کاهش حوادث صنعت ساختمان در بخش آسانسور در نظر بگیرند.

علی شالباف، مجری نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته نیز گفت: این نمایشگاه با حضور ۶۵ شرکت از هفت استان و سه کشور خارجی افتتاح می شود و تا بیستم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان در خدمت علاقه مندان و فعالان این صنعت است.  

وی افزود: شاهد رشد ۴۰ درصدی این نمایشگاه نسبت به دوره گذشته بوده ایم و امیدوارم بتوانیم شاهد رشد مشارکت بیشتری در دوره های بعدی نمایشگاه این صنعت مهم باشیم و یازدهمین دوره نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته قدمی در جهت رونق و اعتلای این صنعت بسیار مهم کشور باشد.

یک‌چهارم حوادث اصفهان مربوط به آسانسور است

محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: مدیریت شرایط پس از نصب آسانسور در ساختمان ها بر عهده آتش نشانی است و در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از مرگ حتمی توسط آتش نشانان نجات یافته اند و به رغم اینکه آتش نشانان حقوق مناسبی دریافت نمی کنند و درمظلومیت کامل به سر می برند، بیشترین صرفه اقتصادی را برای کشور دارند.

وی افزود: یک چهارم حوادث اصفهان مربوط به حوزه آسانسور است و این میزان در تابستان به موجب قطع و وصل برق چندین برابر می شود.

وی اضافه کرد: خدمات ایمنی آسانسور ها به صورت کامل برعهده آتش نشانی است و اگر سیستم های ایمنی مناسبی در آسانسور های مورد استفاده در کشور داشته باشیم میزان حوادث این حوزه و تماس با آتش نشانی به شدت کاهش خواهد یافت.

گلابی ادامه داد: باید مقررات ملی در حوزه نصب آسانسور ها به صورت دقیق در نظرگرفته شود و بر اساس مقررات ملی ساختمان در صورتی که برای یکی از مشترکان حادثه ای در زمان استفاده از آسانسور رخ دهد، هیئت مدیره ساختمان باید به عنوان مسئول استفاده از این وسیله پاسخگو باشد.

عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه آسانسور کشور نیز در این افتتاحیه گفت: دوهزار واحد صنفی و یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات آسانسور فعالیت می کنند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این اتحادیه سامانه ای با عنوان شناسا طراحی شده تا اختلال در روند فعالیت هرآسانسور تا شعاع ۲ کیلومتری به صورت خودکار به اطلاع سرویس کاران رسمی این اتحادیه برسد.

محجوب، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: واردات انواع آسانسور در شرایط تحریم های اقتصادی به حداقل رسیده و این فرصت توسعه ای مهمی برای شرکت های تولیدی داخل است و امیدواریم که شاهد ارتقا کیفی و کمی روزافزون آسانسور های داخلی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت های آراد بهبود اجگرد، آرمان ایده های طلایی، آریان آسانسور، آسانبر طوس یاران البرز، آسانبرکاران عرشیان، آسانسور آساتک سپاهان، آسانسور آنام، آسانسور سعید، آسانسور اوج غدیر، آلتون آسانسور، اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی، اختربران سپهر آسیا، الفبای فناوری داتیس، انجمن تخصصی صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان، ایده سازان تجارت اروند، بازرگانی علیایی، بهراد سازان پارسه، بهراد صنعت آسانبر، بهران اسانبر، بیمه ما، پارس آسمان روسپند، پارسا برج اسپادان، پاک تاب آذر، پولاد کشش چهلستون، تاراز برعرش، جدار پانل، حایر فام قائم، خانه سازی پارسمان سازه، راوی آسانسور، رایاتجهیز هوشمند، رساگستر، ساختمانچی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، سامان آسانسور، سروپارس گردش، سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان، شیرآلات دیاکو، صدرالکترونیک دنا، صعود گستر آلپ، فراپیما سیستم، فراز نیک طرح امرداد، فن آفرین سداد بین الملل، فنی مهندسی سورن اسانبر سپاهان، کابین پلاس، کهکشان رو سپاهان، گروه صنعتی بالابان، لاران صنعت پویا، مبتکران آسان فراز، مشاوره مهندسی صنایع تولیدی بهبود الکترونیک هیراد، مهدیس آسانبر سپاهان، مهندسی گسترش آسانبر ماد، هیدرولیک و پنوماتیک بهفن و یکتابتون سگزی در این دوره از نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته حضور یافته اند.

کد خبر 404735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.