نکاتی برای انتخاب لباس مجلسی

معمولا انتخاب لباس مجلسی مناسب برای خانم ها کاری دشوار است، زیرا این لباس‌ها در مراسم رسمی که حساسیت روی آنها بیشتر است پوشیده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسیاری از خانم ها در هنگام خرید و یا دوخت لباس مجلسی، این نگرانی را دارند که چاق تر به نظر نرسند. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که باعث می شود انتخاب درست و استانداردی برای لباس های مجلسی داشته باشید.

اگر می خواهید لاغرتر به نظر برسید به این نکات دقت کنید

انتخاب سایز درست: یکی از ساده ترین راه ها برای لاغرتر به نظر رسیدن، این است که سراغ لباس های گشاد و تنگ نروید. هر دوی این لباس ها باعث می شوند که چاق تر به نظر برسید. در ضمن لباس های تنگ برای شما محدودیت حرکتی ایجاد می کند. همیشه لباس هایی را انتخاب کنید که درست اندازه شما باشد.                                          

طرح پارچه: اگر پارچه لباس خود را طرح دار انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که طرح های آن بزرگ و درشت نباشد زیرا شما را چاق تر نشان می‌دهد. در عوض به سراغ پارچه هایی با طراحی عمودی بروید که علاوه بر لاغرتر نشان دادن شما، کشیده ترتان نیز می‌کند.

رنگ لباس: اگر می‌خواهید اضافه وزنتان زیاد نشان داده نشود، هیچ وقت لباس هایی با رنگ روشن، مثل سفید، لیمویی، صورتی و... انتخاب نکنید. لباس هایی با این تونالیته های رنگ، اندام واقعی شما را نشان می دهند. لباس های تیره مثل مشکی، آبی نیلی، سبز تیره و... شما را لاغرتر نشان می دهد.

یقه لباس: اگر قد کوتاهی دارید و می خواهید بلند تر به نظر برسید و یا اگر پایین تنه درشتی دارید و می خواهید توجه را به بالا تنه خود جلب کنید، یقه های هفتی مناسب ترین انتخاب برای شما هستند.برای کامل تر کردن این ترکیب می توانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند.

چین لباس: اگر شکم بزرگی دارید، بهتر است لباس مجلسی شما، از پارچه های چین دار و چروک باشد تا برآمدگی شکم را به وسیله آن پنهان کنید.

انتخاب لباس برای خانم هایی با قد کوتاه و اندام ریز                                                                               

 این دسته از خانم ها نباید طرح های روی لباسشان خیلی بزرگ باشد. همچنین تک رنگ بودن برای اندام این دسته از خانم ها بسیار مناسب است و شیکی همیشگی خود را دارد. همچنین پیراهن هایی با آستین پف دار و کمر چین دار یا پلیسه برای این افراد به شدت توصیه می شود.

لباس های مجلسی بلند، نتیجه معکوس داشته و این دسته از خانم ها را ریزتر و کوتاه تر نشان می دهد.  کت آستین دار روی پیراهن هم می تواند یک گزینه هوشمندانه برای این خانم ها باشد.

کد خبر 404721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.