خط و نشان والیبال ایران در نخستین گام

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک با اقتدار چین‌تایپه را شکست داد و در صدر جدول گروه‌یک این مسابقات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین بازی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک امروز – سه شنبه ۱۷ دیماه- با یک ساعت تاخیر بدلیل طولانی شدن دیدار استرالیا و کره جنوبی از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه آغاز شد؛ با تصمیم کولاکوییچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران: سعید معروف، پوریا فیاضی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور(لیبرو) ترکیب اصلی تیم ایران را در این دیدار تشکیل دادند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۶ به نفع ایران

تک دفاع توپ شفیعی در همان ابتدای کار نخستین امتیاز را برای چین تایپه رقم زد ولی در ادامه دفاع های خوب و اشتباهات بازیکنان تایپه نتیجه را سه بر یک به نفع شاگردان کولاکوییچ تفییر داد. اشتباهات بازیکنان تیم ملی والیبال ایران نتیجه را در عدد چهار برابر کرد اما دوبل وسط غفوری روند امتیازگیری تایپه را قطع کرد تا ملی پوشان ایران به امتیاز پنج برسند. امتیازات بصورت پایاپای پیش رفت تا ثبت امتیاز هشت بر هفت به نفع ایران باعث شد تا دو تیم به استقبال نخستین وقت استراحت فنی بروند.

آبشار خوب غفور و سرویس قدرتی یلی باعث شد تا اختلاف امتیاز به عدد سه برسد و زمانی که تابلو امتیاز ۱۲ بر ۹ را نشان داد سرمربی چین تایپه برای قطع روند امتیاز گیری تیم ملی ایران مجبور به درخواست وقت استراحت شد.

بواسطه هوش بازیکنان ایران اختلاف چهار امتیازی تیم ملی ایران و تیم ملی چین تایپه تا دومین وقت استراحت ادامه داشت. سرویس های سرعتی فیاضی آرامش را از دریافت کنندگان چین تایپه ربوده بود تا ایران اختلاف را به عدد ۷ برساند و سرمربی چین تایپه مجبور به درخواست وقت استراحت در امتیاز ۱۹ – ۱۲ شود تا شاید از روند امتیازگیری بازیکنان ایران جلوگیری کند.

ایران پس از کسب امتیاز ۲۳ کمی دچار لغزش در دفاع شد تا چند امتیازی را بواسطه اشتباهات فردی به تایپه واگذار شود ولی در ادامه آبشار خوب یلی و سرویس پرشی سعید معروف امتیاز ۲۵ را برای ایران به ارمغان آورد تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع تیم ملی والیبال ایران به پایان برسد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به نفع ایران

حمله های خوب یلی و تکمیل آن به واسطه دفاع جانانه موسوی در همان گام نخست ست دوم امتیاز پنج بر دو به نفع ایران بر روی تابلو ثبت شود.   هماهنگی موسوی و عبادی پور باعث کسب هشتمین امتیاز برای ایران شد تا دو تیم با نتیجه هشت بر دو  به استقبال نخستین وقت استراحت فنی بروند.

اختلاف شش امتیازی این ست توسط بازیکنان ایران حفط شد و آبشار زیبای یلی امتیاز ۱۳ بر هفت به نفع تیم ملی ایران بر روی تابلو ثبت کرد. پاس کوتاهی که به موسوی رسید با یک آبشار زیبا همراه شد تا امتیاز ۱۶ بر ۹ روی تابلو ثبت شود و دو تیم به استقبال دومین وقت استراحت فنی این ست بروند.

تک دفاع های شفیعی و عبادی پور باعث شد تا امتیاز ۲۰ بر ۱۲ روی تابلو ثبت شود و مثل ست قبل سرمربی تیم تایپه برای جلوگیری از روند امتیازگیری ایرانی های درخواست وقت استراحت کند. دوبل وسط شن چانگ کاری از پیش نبرد تا امتیاز ۲۱ برای ایران ثبت شود و درادامه نیز معروف با یک پوئن سرویس اختلاف را به عدد ۱۰ برساند.

اشتباه میرزا جانپور و یلی باعث شد تا امتیاز تایپه به عدد ۱۶ برسد. آبشار فیاضی امتیاز ۲۴ را به حساب ایران واریز کرد و در ادامه سرویس چان می به تور برخورد کرد تا امتیاز ۲۵ برای ایران ثبت شود و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به نفع ایران به پایان برسد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۴

دفاع مناسب میرزاجانپور شفیعی بر روی حرکت دوبل وسط چین تایپه باعث شد تا نخستین امتیاز این ست به نفع ایران ثبت شود. چند نخستین امتیاز را با یک آبشار برای تایپه به ارمغان آورد تا امتیاز سه بر یک به نفع ایران روی تابلو ثبت شود. سرویس پرشی سعید معروف با دریافتی نامناسب در زمین تایپه همراه بود تا دو تیم با نتیجه هشت بر پنج به استقبال نخستین وقت استراحت فنی این ست بروند.

آبشار قدرتی میرزاجانپور باعث شد تا امتیاز ۱۲ بر ۷ به نفع ایران ثبت شود و مربی صربستانی تایپه درخواست وقت استراحت کند. عبور توپ میرزاجانپور از کنار دست مدافعین باعث شد تا امتیاز ۱۶ بر ۹ ثبت شود و دو تیم به دومین وقت استراحت فنی این دیدار بروند.

عابدینی برای نخستین مرتبه پس از دومین وقت استراحت فنی ست سوم این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران به زمین آمد که نخستین دفاعش از زمین خارج شود و امتیاز ۹ را به تایپه تقدیم کرد. اشتباهات متعدد بازیکنان ایران باعث شد تا امتیاز ۲۱ بر ۱۴ به نفع ایران بر روی تابلو ثبت شود. سرویس های سرعتی شریفی باعث شد تا از سه سرویس سه امتیاز متوالی را بدست بیاورد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به نفع تیم ملی ایران به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 404706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.