تولید ۱۵۲ هزار تن زباله در فصل پاییز در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در پاییز سال جاری، حدود ۱۵۲ هزار تن زباله از مناطق مختلف شهر به همت پاکبانان خدمات شهری جمع آوری شده که نشان می‌دهد به طور متوسط در هر روز یک‌هزار و ۶۸۰ تن زباله توسط شهروندان تولید شده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیشترین میزان تولید زباله از مناطق دو، سه و کمترین میزان آن از منطقه ثامن گزارش شده است.

وی با بیان اینکه هزینه روزانه جمع‌آوری زباله در سهم هر ماه پاییز، ۱۰۲ میلیون تومان برآورد شده است، گفت: بیش از ۹ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان برای جمع آوری زباله شهر مشهد در سه ماه پاییز هزینه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: روزانه برای نظافت و جمع‌آوری زباله هزینه بسیاری بر شهرداری تحمیل می‌شود که در همین راستا شهروندان می‌توانند با بیرون گذاشتن زباله در ساعات تعیین شده از دوباره کاری برای جمع‌آوری زباله و پسماند و تحمیل هزینه مازاد جلوگیری کنند.

وی گفت: تنظیف و جمع آوری زباله در مناطق مختلف این کلانشهر توسط پنج هزار و ۶۰۰ نیروی کارگری انجام می‌شود و روزانه ۱۱ درصد زباله‌های خانگی در این کلانشهر از مبدا تفکیک می‌شود.

کد خبر 404697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.