بزرگراه‌های ۷ منطقه شهر سبز می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای استقبال از نوروز ۹۹، امسال ٣٠ گونه گیاهی درخت، درختچه، گیاه پوششی، گیاه بالارونده و گل فصل در بزرگراه‌های هفت منطقه شهر اصفهان با صرف اعتباری بیش از دو میلیارد تومان کاشته خواهد شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نوروز امسال علاوه بر نصب المان‌های خاص نوروزی و گل‌آرایی در فضای سبز شهر، جداره اتوبان‌های شهر نیز با کاشت گونه‌های گیاهی مختلف سبز می‌شود.

وی افزود: فضای سبز اتوبان‌ها در سال‌های گذشته به دلایل مختلف تغییراتی پیدا کرده و شرایط نامنظمی پیدا کرده است، از این رو جلسات متعددی برگزار و آسیب‌شناسی لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: بخشنامه‌ای از آبان‌ماه به مدیران تعدادی از مناطق شهر اصفهان ابلاغ شده که چه اقداماتی باید در جداره اتوبان‌ها برای سبزینگی هر چه بهتر انجام شود.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان هفت منطقه شهرداری با جداره‌ اتوبان‌ها ارتباط دارند که شامل مناطق یک، دو، چهار، پنج، هشت، ۱۴، ۱۳ است، گفت: در طرح ابلاغ شده به مدیران این مناطق تاکید شده در حاشیه اتوبان‌هایی که عرض مناسب وجود ندارد، فضای سبز عمودی در جداره آن با استفاده از گیاهان پوششی، بالارونده مانند انواع پیچک ها، پیچ امین‌دوله، پیچ برفی و پیچ اناری و گل‌پوش ایجاد شود.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: مقرر شده در حاشیه اتوبان‌هایی که عرض مناسب وجود دارد، واکاری درختان سرو یا درختچه‌های زینتی مانند یوکا و نسترن‌ها انجام و از آشفتگی بصری فضای سبز آن کاسته شود.

وی با بیان اینکه در تمام هفت منطقه‌ای که قرار است جداره اتوبان‌های شهر با کاشت گونه‌های گیاهی مختلف سبز شود، بسترسازی لازم انجام و از نابسامانی‌ها کاسته شده است، گفت: تا اسفندماه گل‌های فصلی، درختچه‌های دائمی و گیاهان پیچ یا بالارونده کاشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در مبادی شمالی و جنوبی ورودی شهر اصفهان نیز هماهنگی لازم برای انجام اقداماتی در راستای پیرایش ورودی‌های شهر انجام شده است.

وی از اجرای طرح پیرایش شهری در ۱۵ خیابان شهر اصفهان خبر داد و گفت: اجرای این طرح به کاهش اغتشاشات بصری شهری و شلوغی جداره‌های شهر کمک می‌کند که این طرح ها به مناطق ابلاغ شده و هماهنگی لازم با پیمانکاران انجام شده است.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای استقبال از نوروز ۹۹، امسال ٣٠ گونه گیاهی درخت، درختچه، گیاه پوششی، گیاه بالارونده و گل فصل در بزرگراه‌های هفت منطقه شهر اصفهان با صرف اعتباری بیش از دو میلیارد تومان کاشته خواهد شد.

کد خبر 404695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.