اهدای رایگان مخازن تفکیک زباله به دفاتر تسهیلگری و فرهنگسراها

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، فرهنگسازی تفکیک از مبدا زباله را از دغدغه‌های این سازمان دانست و گفت: برای عملیاتی کردن آن نیازمند مشارکت دفاتر تسهیلگری و فرهنگسراها هستیم و فرهنگ سازی در این زمینه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی با اشاره به برگزاری جلسه‌ همفکری با دفاتر تسهیلگری و فرهنگ‌سراها، اظهار کرد: در تلاش هستیم از کمک آن‌ها برای فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند از مبدا کمک بگیریم.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به صورت رایگان مخازن تفکیک پسماند را در اختیار دفاتر تسهیلگری و فرهنگ‌سراها قرار می‌دهد و آمادگی دارد با استفاده از کارشناسان سازمان با حضور در دفاتر و فرهنگ‌سراها، اهمیت تفکیک زباله به شهروندان آموزش داده شود.

‌افزایش غرفه‌های ثابت تفکیک زباله از مبدا در ارومیه

یوسفی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدا در بین شهروندان، تصریح کرد: روزانه ۵۰۰ تن زباله توسط شهروندان در ارومیه تولید و روانه محل دفن زباله می‌شود که براساس سیاست جهانی تصمیم داریم در مقوله کاهش میزان زباله تولیدی و تفکیک زباله از مبدا در شهر ارومیه قدم برداریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با وجود فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در مقوله تفکیک زباله از مبدا نیازمند آن هستیم که نگاه ویژه‌ای به موضوع مدیریت پسماند در ارومیه داشته باشیم تا میزان هزینه‌هایی که ماهیانه صرف جمع‌آوری پسماند در شهر ارومیه می‌شود را کاسته و مدیریت کنیم.

وی با اشاره به خریداری هزار مخزن ویژه تفکیک زباله توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، اظهار کرد: سیاست نخست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جهت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا، آغاز از خودمان است؛ به همین منظور جهت تجهیز ساختمان‌های شهرداری به مخازن تفکیک زباله اقدام شود و همچنین دفاتر تسهیل‌گری، فرهنگسراها و سپس ساختمان‌های اداری به مخازن تفکیک زباله تجهیز می‌شوند.

یوسفی گفت: بر اساس آنالیز انجام شده توسط کارشناسان سازمان، کاغذ ۶۷ درصد از زباله خشک ارومیه را تشکیل داده است لذا مدیریت این حجم از زباله تولیدی می‌تواند اقدام مفید و سازنده‌ای باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اضافه کرد:: هدف اصلی ما، افزایش دغدغه‌مندی تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان و همچنین افزایش غرفه‌های تفکیک از مبدا در سطح شهر ارومیه است.

وی با بیان اینکه افزودن اپلیکشن‌ تفکیک از مبدا نیز یکی از اولویت‌های اساسی سازمان است که در تلاش هستیم در اسرع وقت با کمک گرفتن از تکنولوژی، مقوله تفکیک از مبدا را با سرعت بهتر و بیشتری در شهر ارومیه عملیاتی شود، تاکید کرد: سیاست اول سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جهت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا، آغاز از خودمان است لذا در نظر گرفته شده جهت تجهیز ساختمان‌های شهرداری به مخازن تفکیک زباله اقدام شود و همچنین دفاتر تسهیل‌گری،   فرهنگسراها و سپس ساختمان‌های اداری به مخازن تفکیک زباله تجهیز می‌شوند.

۲ هزار خانواده ارومیه‌ای یارگیر طرح تفکیک زباله هستند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر تنها ۲ هزار خانواده ارومیه‌ای یاریگر طرح تفکیک زباله در این سطح شهر هستند که در مقایسه با جمعیت ساکن در شهر، رقم بسیار ناچیزی است.

یوسفی افزود: با همراهی این تعداد خانواده روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم زباله تفکیک می‌شود که کمتر از ۲ هزارم پسماند تولیدی این شهر است.

وی از اهتمام یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ارومیه‌ای برای طراحی نرم‌افزار تفکیک زباله از مبدا خبر داد و افزود: در قالب این نرم‌افزار، هر فردی که زباله‌های منزل خود را تفکیک کرده باشد، از طریق برنامه مبتنی بر موبایل اطلاع می‌دهد تا ماموران مدیریت پسماند در سریع‌ترین زمان به محل اعزام شوند و زباله تفکیکی را تحویل بگیرند.

کد خبر 404689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.