تهدید مراکز فرهنگی یک عمل ساده لوحانه است

یک استاد تاریخ گفت: از منظر جهانی خیلی ساده لوحانه است که ترامپ مراکز تمدنی را تهدید کند چراکه واکنش های جهانی را در پی دارد زیرا ده ها مراکز فرهنگی تمدنی در کشور ما وجود دارد که جنبه بین المللی و جهانی دارد.

ناصر جدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تهدید ترامپ در خصوص مکان های فرهنگی اظهار کرد: می‌توان از چند منظر به تهدید ترامپ نگاه کرد، به نظر می‌رسد که او دست روی احساسات ملی و فرهنگی ایرانی ها گذاشته چراکه مراکز فرهنگی، میراث ملی و تمدنی هستند و برای عموم مردم ارزشمند است.

وی افزود: مراکز فرهنگی از اهمیت بالایی برای مردم برخوردار است و به عنوان پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور بر روی آن حساس هستند.

این استاد تاریخ با بیان اینکه ترامپ عامدانه این مسئله را مطرح کرده است، ادامه داد: درحالی که این تهدید می‌توانست علیه مراکز نظامی سیاسی باشد ولی با ایجاد حساسیت در بین عموم مردم موضوع را فراتر از بحث مسئولین نظام و حکومت کرده است. 

جدیدی با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی یک عنوان عام است و باید دید واژه ای که در توییت ترامپ به کار برده شده دقیقا چیست، گفت: مراکز فرهنگی شامل دانشگاه ها، حوزه‌ها و مراکز تبلیغاتی می‌شود و صرفا مراکز تاریخی را شامل نمی‌شود و ما شاید وجه تاریخی آن را پررنگ کرده ایم. 

وی بابیان اینکه نمی‌توان دقیق این توییت ترامپ را قضاوت کرد، ادامه داد: از منظر جهانی خیلی ساده لوحانه است که صرفا مراکز تمدنی را تهدید کند چراکه واکنش های جهانی را در پی دارد و ده ها مراکز فرهنگی تمدنی در کشور ما وجود دارد که جنبه بین المللی و جهانی دارد و زیر نظر یونسکو است و می‌تواند واکنش های جهانی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 404683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.