نامگذاری بلوار ترانزیتی سفیر امید آستارا به نام "سردار سلیمانی"

شهردار آستارا از نامگذاری بلوار ترانزیتی "سفیر امید" شهر مرزی بندر آستارا به نام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی یک شخصیت بسیار بزرگ در سپاه اسلام و اسوه مقاومت بود و ۴۱ سال از عمر پربرکت خویش را عاشقانه صرف خدمت به نظام و انقلاب کرد و نقش آفرینی ایشان در مبارزه و شکست داعش و استکبارستیزی برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه زبان از گفتن ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی قاصر است، افزود: ایشان همواره در مسیر مبارزه با دشمن عاشق شهادت بود و به آرزوی دیرینه خود رسید و اکنون بسیاری از آزادی خواهان در سراسر جهان سوگوار ایشان هستند.

شهردار آستارا ادامه داد: آمریکا از ترس هیچگاه در میدان جنگ جرات رویارویی با سردار قاسم سلیمانی را نداشت و در شرایطی که به همراه همرزمانش با دعوت رسمی دولت عراق به این کشور رفته بودند، ناجوانمردانه آن‌ها را ترور کرد.  

معیتی با بیان اینکه انقلاب در این برهه زمان شخصیت بسیار بزرگی را از دست داد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروهای مخلص  زیادی در سپاه، ارتش و بسیج به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) مشغول خدمت به نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته پیام ها و درخواست‌های زیادی از طرف مردم در شبکه‌های اجتماعی برای نامگذاری خیابان، میدان و یا بلواری به نام "شهید سردار سلیمانی" دریافت شده است، خاطرنشان کرد: در راستای پاسداشت ایثارگری‌های این شهید والامقام، بلوار ترانزیتی "سفیر امید " بندر مرزی آستارا به عنوان رینگ اصلی شهر به نام "شهید قاسم سلیمانی" مزین می شود.

میثم الوان پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا نیز گفت: موضوع نامگذاری خیابانی به اسم شهید سرادر سلیمانی دو روز قبل به اعضای شورا پیشنهاد و مصوب شد تا "بلوار سفیر امید" به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شود.

وی "شهید سلیمانی" را نماد مقاومت، اسوه رشادت و انسانی کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: جای خالی "سردار قاسم سلیمانی" به عنوان یک شخصیت برجسته و نظامی به تمام معنا هرگز پر نخواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا با تاکید بر اینکه از آمریکا باید انتقام سختی گرفته شود، ادامه داد : انتقام، خواسته مردم ایران و التیام‌بخش غم آن‌ها است.

کد خبر 404654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.