پیشگیری از بحران با دانش بومی

دوازدهمین نشست فولکلور با محوریت "دانش بومی و مدیریت منایع آب و خاک" در موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود.

مریم قانونی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سلسله نشست های مساله فولکلور و فرهنگ عامه در ایران از تیرماه سال گذشته آغاز شد، اظهار کرد: این سلسله نشست ها از سوی موزه عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شده است.

مدیر موزه عصارخانه شاهی هدف برگزاری این سلسله نشست ها را توضیحات مقدماتی و آشنایی با بناهای تاریخی توسط اساتید بزرگ کشور و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها دانست و گفت: این سلسله نشست ها در موزه عصارخانه شاهی به عنوان نماد فرهنگ عامه و فولکلور برگزار می شود و مخاطب فضایی متفاوت را تجربه می کند.

وی با بیان اینکه ۱۲ جلسه دیگر از این سلسله نشست ها باقی مانده که قرار است اساتید بزرگ کشوری در آن حضور پیدا کنند، افزود: در نشست دی ماه با توجه به اینکه دانش بومی و محلی گذشته باعث می شده از آب و خاک درست استفاده کنند و بحران های کنونی را نداشته باشند، به موضوع چگونگی پیشگیری از بحران با دانش بومی و مدیریت منابع آب و خاک می پردازد.

قانونی تصریح کرد: نشست دانش بومی و مدیریت منایع آب و خاک با حضور "محمد حسین پاپلی یزدی" روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود و حضور برای علاقه مندان رایگان و آزاد است.

کد خبر 404648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.