بهره‌برداری از پارک سایه در سال ۹۹

مدیرمنطقه ۱۱ شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پارک سایه در حال حاضر مورد استفاده عموم قرار دارد، گفت: طبق قولی که داده بودیم، این پروژه تا سال آینده رسما به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پارک سایه در نیمه شرقی شهرستان شیراز قرار دارد، اظهار کرد: مساحت پارک سایه با احتساب الحاقات آن حدود ۱۰ هکتار است که ۶.۵ هکتار آن مفید بوده و با توجه به اینکه به طبیعت متصل شده، مجموع مساحت آن بیش از ۵۰ هکتار به حساب می‌آید.

وی با اشاره به احداث بیمارستانی در این مکان که ساخت آن تا نیمه هم پیش‌رفته بود، ادامه داد: به دلیل اینکه دامنه متصل به شهرها در معرض تصاحب و تغییرکاربری قرار می‌گیرند و فرصتی دوباره به شهر داده می‌شود، تصمیم گرفتیم این مکان را به پارک تبدیل کنیم. احداث بیمارستان خوب است، اما درصورتی که فرصت یک چشم‌انداز خوب را از شهر نگیرد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز با اشاره به بودجه مورد نیاز برای احداث پارک سایه، تصریح کرد: هزینه برآورد شده برای احداث پارک سایه هشت میلیارد تومان است، اما اگر بخواهیم هزینه‌ها را با قیمت کنونی محاسبه کنیم، ۱۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود. طی چهارسال گذشته سه میلیارد تومان برای احداث پارک هزینه شده و از سال گذشته تاکنون نیز سه میلیارد تومان دیگر در روند احداث پارک هزینه شده است.

برزگر با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی پارک سایه، طبیعی بودن آن است، گفت: این مکان جایگاه اصلی انجام ورزش‌های کوهستانی در شهر است. همچنین پارک سایه برای معلولان و کم‌توانان جسمی مناسب‌سازی شده است و با ۲۵ متر اختلاف از سطح زمین، سطح‌های شیب‌داری با دارا بودن پیچ‌های پی‌درپی طراحی کرده‌ایم که یک توانخواه به راحتی می‌تواند تا بالاترین نقطه پارک حرکت کند. مکانی از این پارک دارای آرامش است و صدایی جز صدای زیبای پرندگان شنیده نمی‌شود که روشندلان می‌توانند با سه دقیقه پیاده‌روی خود را به این محل برسانند.

در احداث پارک سایه، دخالتی در طبیعت نداشتیم

وی اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی این پارک، مداخله نکردن ما در طبیعت است. شرایط پارک به نحوی طراحی شده است که امکان توسعه آن در سال‌های آینده نیز وجود دارد. در این پارک ورزشکاران می‌توانند با داشتن امنیت اجتماعی، به راحتی ورزش کنند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری شیراز با اشاره به وجود ۲۰ هکتار فضای سبز و پارک در منطقه ۱۱ شهر، تاکید کرد: سرو از ویژگی اصلی فضای سبز شهری شیراز است که در این پارک نیز استفاده می‌شود. در مجموع ۹۰ هزار راس درخت در سطح منطقه ۱۱ وجود دارد.

وی با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پارک سایه، اظهار کرد: پارک سایه هم اکنون در اختیار شهروندان قرار دارد و همزمان تکمیل آن در حال انجام است. طبق قولی که از قبل برای زمان بهره‌برداری پارک سایه داده بودیم، تا قبل از سال ۹۹ این پارک رسما به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 404645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.