اطلاعات فنی کارشناسان شهرسازی قزوین به روزرسانی شد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در راستای به روزرسانی اطلاعات فنی کارشناسان شهرسازی در ۹ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید ضیائی با تشریح عملکرد مدیریت تدوین و نظارت و مقررات شهرسازی این معاونت در ۹ ماه ابتدای سال جاری، اظهار کرد: آموزش مسئولان و رابطان کمیسیون ماده ۵ مناطق سه‌گانه شهرداری، آموزش مسئولان کمیسیون ماده ۱۰۰ مناطق سه‌گانه شهرداری و آموزش اجراییات مناطق سه‌گانه شهرداری از اقدامات مهم آموزشی این حوزه در این مدت است.

وی با اشاره به اهداف دوره‌های آموزشی، افزود: اطلاع از اجراء قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مصوب جاری کشوری و محلی و همچنین اعلام، حذف، اصلاح و لغو ضوابط جدید شهرسازی و معماری، اداری، حقوقی در حوزه شهرسازی از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان فنی شهرسازی است.

ضیائی ادامه داد: بازدید از شهرسازی مناطق سه‌گانه شهرداری، ابلاغ ۳۰ نامه به مناطق سه‌گانه، شرکت درجلسات فاوا درخصوص هماهنگی قیمت‌های حریم سال ۹۷-۹۸ کمیسیون ماده ۱۰۰، بررسی پرونده‌های شهرسازی و کمیسیون ماده ۱۰۰، برگزاری جلسه بررسی بخشنامه‌های صادره از معاونت شهرسازی و معماری جهت به‌روزرسانی بخشنامه‌ها، برگزاری جلسات هماهنگی طرح تفصیلی شهر و بازدید از ایمنی و رعایت ضوابط آتش‌نشانی مجتمع‌ها در سطح شهر از دیگر اقدامات این حوزه در ۹ ماه سال جاری است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: بررسی و تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی، پیگیری و تصویب ضوابط، رفع نقص در ضوابط موجود، بهبود روش‌ها و عملکرد حوزه شهرسازی، آموزش کارکنان شهرسازی و نظارت بر عملکرد شهرسازی مناطق و ... از وظایف مدیریت تدوین و نظارت مقررات شهرسازی این معاونت است.

وی اضافه کرد: به روزرسانی بخشنامه‌های شهرسازی در راستای افزایش بهره‌برداری موثر از بخشنامه‌ها، از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه در سال جاری بود که در مراحل پایانی قرار دارد.

ضیائی برگزاری هفتگی جلسه هماهنگی با مسئولان شهرسازی مناطق سه‌گانه را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در ۹ ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: در راستای یکسان‌سازی عملکرد شهرسازی مناطق سه‌گانه و ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر این جلسات برگزار می‌شود و در این جلسات مسائل و مشکلات موجود در حوزه شهرسازی مناطق مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تصمیمات لازم در این جلسه اتخاذ شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین اظهار کرد: تاکنون در سال جاری چهار بخشنامه جدید شهرسازی در زمینه های تکمیل اطلاعات ساختمان توسط کارشناس جهت محاسبه عوارض، تحقق ماده ۴ قانون حمایت از معلولان، نصب تابلو مشخصات ساختمان قبل از شروع عملیات ساختمانی و نحوه صدور پروانه تعمیرات نمای ساختمان تصویب و ابلاغ شده است.

کد خبر 404639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.