منطقه کانتینری در ژوهانسبورگ!

مدیران شهری با همکاری گروهی از طراحان مشهور آفریقایی با استفاده از ۱۴۰ کانتینر بازیافتی کشتی‌ها، منطقه جدیدی در شهر ژوهانسبورگ احداث کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر کشور افریقای جنوبی است که در نزد مردم به شهر طلا شهرت دارد. این شهر پایتخت اقتصادی و صنعتی محسوب می‌شود و جز ۵۰ شهر بزرگ جهان به شمار می‌رود. اخیرا مدیران شهری با همکاری گروهی از طراحان مشهور آفریقایی با استفاده از ۱۴۰ کانتینر بازیافتی کشتی‌ها منطقه جدیدی در این شهر احداث کرده‌اند و با طراحی منحصر به فرد آن باعث حیرت بسیاری از معماران در سراسر دنیا شده‌اند. این مجتمع مسکونی در محل یکی از تعمیرگاه‌های قدیمی خودرو به نام Drivelines بنا شده و برای حفظ تاریخچه منطقه به همین عنوان نامگذاری شده است.

کانتینرهای بازیافتی مجتمع‌ مسکونی بزرگی به شکل حرف V انگلیسی تشکیل داده است و در اختیار خانواده‌های کم درآمد شهر قرار داده شده است. این مجتمع، واحدهای مسکونی  در اندازه‌های مختلف، بین ۴۰ تا ۶۰ متر مربع را در برگرفته است و با تمام امکانات مورد نیاز در اختیار ساکنان آن قرار داده شده است. هر واحد مسکونی دارای یک فضای بیرونی شخصی و راهروهایی عمومی است که ساکنان را به سمت محوطه مشترک در هر طبقه هدایت می‌کند.

اگرچه واحدهای مسکونی مجتمع Drivelines به طور کاملا مستقل طراحی شده است و ساکنان هر واحد از آزادی کامل در خانه خود برخوردار هستند، با این حال در هر طبقه یک بالکن بسیار بزرگ وجود دارد که بین تمام واحدهای هر طبقه مشترک است که باعث گرد هم آمدن ساکنان مجتمع جدید و در نتیجه افزایش تعاملات اجتماعی بین آن‌ها می‌شود. در انتهای هر بالکن نیز یک راه‌پله تعبیه شده است که هر طبقه را به طبقه بعدی خود وصل می‌کند.

روی دیوارهای کانتینرها، پنجره‌های بزرگی تعبیه شده است که نور طبیعی را به داخل واحدهای مسکونی هدایت می‌کند و در نتیجه نیاز به انرژی شهری را به حداقل می‌رساند. رنگ‌آمیزی منحصر به فرد مجتمع مسکونی Drivelines باعث جلوه‌نمایی آن در میان ساختمان‌های اطراف شده است.

کد خبر 404627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.