احداث ۹ بوستان جدید در سمنان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: ۹ بوستان در شهر سمنان در دست ساخت است که ایجاد آن‌ها در افزایش چشمگیر فضای سبز شهر موثر است.

به گزارش ایمنا، سید محمد قاسمی، اظهار کرد: با تکمیل ۹ بوستان در شهر سمنان حدود ۶۰ هزار متر مربع به فضای سبزی شهری افزوده می‌شود.

وی  اضافه کرد: توسعه فضای سبز و حفظ سرانه هر شهروند در اولویت کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان ادامه داد: اکنون ۳۶۰ هکتار فضای سبز ناخالص در شهر سمنان وجود دارد و سرانه ناخالص فضای سبز در این شهر به ازای هر نفر ۱۷ مترمربع است.

قاسمی تصریح کرد: سرانه خالص فضای سبز در شهر کویری سمنان به ازای هر شهروند در حدود ۱۰.۵ متر مربع است و با وجود شرایط آب و هوایی این میزان سرانه فضای سبز قابل دفاع و مطلوب است.

وی یادآور شد: باز پیرایی فضای سبز یکی از مطالبه‌های مردمی است که شهرداری سمنان این مطالبه را در اولویت‌کاری خود قرار داده و بر اساس طرح جامع فضای سبز در حال پیگیری مطلبه مردمی است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان تا پایان آذرماه امسال ۲۰ هزار اصله نهال و ۲۵ هزار گلدان به منظور زیباسازی فضای شهری در سه مرکز فعال تولیدات گیاهی شهرداری سمنان تولید کرده است.

قاسمی گفت: مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در تسهیل و تسریع بازپیرایی و توسعه فضای سبز در شهر سمنان موثر است و سال گذشته با مشارکت مردمی پنج هزار اصله درخت در این شهر کاشته شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 404624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.