تعریض بزرگراه آزادی مشهد به ۵ مسیر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری مشهد از تعریض بزرگراه آزادی از سه مسیر به پنج مسیر خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ساماندهی محور ورودی شهر مشهد انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، احمد حافظ در خصوص پروژه‌های عمرانی و اجرایی منطقه ۱۰، اظهار کرد: تعریض بزرگراه آزادی از سه لاین به پنج لاین و ایجاد باند فضای سبز بین کندرو و تندرو و پیاده روسازی در ضلع کاربری های مجاور از پروژه های بزرگ منطقه ۱۰ در راستای ساماندهی محور ورودی شهر مشهد است.

وی بااشاره به بازگشایی مسیر میدان قائم تا محدوده خیابان جراح، ادامه داد: در حال حاضر بازگشایی و تحصیل حریم هر دو طرف بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی تا سجادیه نیز در دست اقدام است، همچنین برای این پروژه هشت تقاطع غیر همسطح پیش بینی که تاکنون سه مورد اجرا، یک مورد در حال عملیات نقشه برداری و آزمایشگاه جهت احداث و چهار مورد دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری مشهد با اشاره به بازآفرینی شهری در محله خاتم الانبیاء افزود: این محله یکی از بافت‌های فرسوده شهر مشهد است که با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و کالبدی اصلاح و بازآفرینی خواهد شد و اولین پروژه مشارکتی و تعاملی این محله، تکمیل و لوار خادم الشریعه و اتصال آن به بلوار توس است که در رفع معضلات ترافیکی منطقه نیز تاثیر به سزایی دارد.

وی سرانه فضای سبز منطقه را ۷.۶ مترمربع عنوان کرد و گفت: این منطقه دارای ۱۱۰ بوستان محلی، ناحیه ای و خطی است که نیلوفر آبی، فدک، آزاده و بوستان دانش شرقی از بزرگترین بوستان های سطح منطقه است.

حافظ، با تاکید بر احداث ایستگاه آتش نشانی انصار در حاشیه بزرگراه آزادی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۰ با چهار ایستگاه آتش نشانی دیگر به سرانه ۳.۵ دقیقه‌ای فاصله زمانی تا وقوع حادثه به عنوان یکی از استانداردترین مناطق ایمن شناخته می‌شود.

کد خبر 404622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.