مسیرهای دوچرخه‌سواری در تبریز یکپارچه نیست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: مسیرهای دوچرخه سواری در تبریز یکپارچه نیست و رینگ متصلی وجود ندارد و با این شرایط نمی توانیم پیش بینی کنیم که چه استقبالی از این سیستم حمل و نقل می شود.

به گزارش ایمنا، مهدی یوسفی اظهار کرد: در تبریز ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده راه، اولویت اصلی شهرداری است و با توجه به اقداماتی که در بحث مترو انجام شده است، احداث این مسیرها و اجرای آن نیز جزو اولویت های مدیریت شهری بوده و در این راستا پلیس هم در کنار شهرداری است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های حمل و نقل، فرهنگ استفاده و استقبال از آن است. سیستم حمل و نقل با دوچرخه و موتور برقی، مدل خاصی است که در فرهنگ تبریز استقبال زیادی از آن نمی شود.

یوسفی گفت: لازمه‌های یک مد حمل و نقل همچون دوچرخه سواری شامل فرهنگ سازی، استقبال مردم و ترکیب دادن آن با دیگر سیستم‌های حمل و نقل است و طی آن ساختاری که ایجاد می شود، مبتنی بر حمل و نقل ترکیبی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سیستم حمل و نقل پاک را راه اندازی کنیم، باید ابتدا زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم و امکاناتی از جمله خود دوچرخه را فراهم کنیم که در این ارتباط، تفاهم نامه اولیه ای با بانک شهر امضا کردیم و به دنبال این هستیم که با وام های درصد پایین، کمک کنیم تا دوچرخه تهیه شود و این سیستم راه اندازی شود.

کد خبر 404603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.