مدنی: ظرفیت مناسب انتقام از آمریکا فراهم است

یک کارشناس علوم سیاسی گفت: شرایط آمریکا از نظر داخلی، بین المللی و اقتصادی برای ورود به یک درگیری گسترده در جغرافیای مقاومت، ابدا مناسب نیست، بنابراین ایالات متحده از درگیری وسیع بشدت پرهیز خواهد کرد.

مصطفی مدنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون پاسخ ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: با توجه به سطح اقدام آمریکا که علاوه بر خسارات عظیم انسانی به جبهه مقاومت، عزت و غرور ملت های این جبهه را خدشه دار کرده است نمی توان برای پاسخگویی به این جنایت تنها به اقدامات دیپلماتیک و حقوقی بسنده کرد.

وی افزود: در این برهه لازم است که رهبری جبهه مقاومت، بطور همزمان و به موازات پیگیری های سیاسی_حقوقی در مجامع بین المللی، برای تنبیه سخت افزاری متجاوزان، تمهیداتی بیندیشد تا هزینه های دشمن را برای پیشگیری از اقدامات مشابه آتی بالا ببرد. انسجام و وحدت ملی ایجاد شده در بین ملت های جبهه مقاومت -به ویژه وحدت ملی ایرانیان ظرفیت مناسبی برای پاسخگویی به اقدام دولت ایالات متحده و گرفتن انتقام خون شهدا فراهم آورده است.

این استاد علوم سیاسی با اشاره به احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا ادامه داد: در حساب احتمالات، هیچ احتمالی صفر نیست، اما این موضوع می تواند نزدیک به صفر، باشد. شرایط آمریکا، از نظر داخلی، بین المللی و اقتصادی برای ورود به یک درگیری گسترده در جغرافیای مقاومت، ابدا مناسب نیست؛ بنابراین ایالات متحده از درگیری وسیع به‌شدت پرهیز خواهد کرد.

مدنی پیرامون بهترین رویکرد ایران در مقابل جنایت آمریکا خاطرنشان کرد: عدم برخورد سخت و رها کردن دشمن از تبعات جنایتی که مرتکب شده، به تشویق او برای انجام اقدامات مشابه در آینده منجر خواهد شد و از طرف دیگر با توجه به همسویی توام با دنباله روی بی چون و چرای سازمان‌های جهانی از آمریکا، اقدامات صرف سیاسی و حقوقی نتیجه بخش نخواهد بود، اما اگر این فعالیت ها با یک ضرب شست دقیق و حساب شده سخت افزاری توام گردد، امید به اثربخشی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. ناگفته پیداست که در نتیجه‌بخش بودن این طرح ریزی و اجرای ضربت سخت، سرعت و دقت بسیار حیاتی است.

کد خبر 404600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.