اشتباه راهبردی اروپا درک نکردن واقعیات منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام مراتب ناخرسندی ایران از موضع اخیر آلمان و انگلستان، درک نکردن واقعیات منطقه را اشتباه راهبردی اروپا خواند و با انتقاد شدید از آمریکا، دولت آن کشور را مسئول هرگونه تنش و ناامنی در منطقه به ویژه پس از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی خواند.

به گزارش ایمنا و به نقل از  وزارت امور خارجه، «هایکو ماس» و «دومینیک راب» وزیران امور خارجه آلمان و انگلستان عصر امروز _دوشنبه ۱۶ دی‌ماه_ در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمدجواد ظریف،   وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و برجام گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در این تماس‌ها آن‌ها بر ضرورت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان هم در این گفت وگوها ضمن اعلام مراتب ناخرسندی ایران از موضع اخیر آن‌ها، درک نکردن واقعیات منطقه را اشتباه راهبردی اروپا خواند و با انتقاد شدید از آمریکا، دولت آن کشور را مسئول هرگونه تنش و ناامنی در منطقه به ویژه پس از ترور سردار حاج قاسم سلیمانیخواند.

ظریف با انتقاد از بی‌عملی اروپایی‌ها در انجام تعهدات خود در برجام، گام‌های جبرانی ایران را حق کشورمان در چارچوب برجام دانست و تنها راه توقف این وضعیت را انجام تعهدات توسط اروپایی برشمرد.

کد خبر 404586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.