قاتل "خدیجه خدیر" فعال محیط زیستی اهل مهاباد دستگیر شد

بسته اخبار اجتماعی امروز - دوشنبه ۱۶ دی ماه - اختصاص دارد به رفع مشکل کمبود انسولین در کشور، آغاز توزیع ۱۸ میلیون پاکت شیر در مدارس خوزستان، بکارگیری سالانه ۲۰ هزار سرباز در دستگاه‌های اجرایی و دستگیری قاتل بانوی فعال محیط زیست مهابادی که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، قاتل «خدیجه خدیر»، کوهنورد ۷۰ ساله اهل این شهرستان با تلاش ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی مهابادگفت :  به دنبال مفقود شدن این بانوی کوهنورد مهابادی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی موضوع و بازداشت تعدادی از افراد و در نهایت مظنون اصلی توسط پلیس آگاهی شناسایی شد و پس از دستگیری به قتل انجام داده اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه قاتل از نزدیکان و همسایه مقتول بود که به سبب صمیمت با خانواده وی رفت و آمد خانوادگی داشت، اظهار کرد: قاتل در روز حادثه مقتول را که قصد رفتن به کوهنوردی داشت، سوار خودرو شخصی خود کرده و در مسیر حرکت به طرف جاده بوکان وی را خفه کرده‌است.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: قاتل پس از بازداشت و اعتراف به قتل خود، همراه ماموران انتظامی و پلیس آگاهی بر سر صحنه جرم حاضر و پس از کشف جنازه، جزییات این قتل در صحنه جرم بازسازی شد.

«سرهنگ تجاری»، با اشاره به انگیزه قاتل نسبت به کشتن این فرد، عنوان کرد: اعترافات قاتل نشان می‌دهد وی برای دزدیدن طلا و جواهرات همراه مقتول وی را به قتل رسانده‌است.

این بانوی کوهنورد از چهارشنبه هفته گذشته از منزل خارج شده و دیگر به خانه برنگشته بود؛ فردای آن روز تلاش برای پیدا کردن وی توسط مردم، اصحاب رسانه و انجمن‌های کوهنوردی این شهرستان آغاز و در نهایت پیکر بی‌جان این بانوی مهاباد بامداد روز گذشته در مسیر جاده مهاباد به سمت بوکان توسط پلیس آگاهی پیدا شد.

بیش از نیاز سه ماه آینده کشور انسولین موجود است

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اکنون بیش از نیاز سه ماه آینده کشور انسولین موجود است، گفت: با توجه به تاخیر در ورود برخی محموله‌ها ناشی از تحریم‌های بین المللی و مشکلاتی که در انتقال پول بود به صورت مقطعی برخی از اقلام انسولین قلمی با کمبود مواجه شد.

کیانوش جهانپور با بیان اینکه با توجه به تولید انسولین در داخل کشور کمبودی در این حوزه به طور کلی نداریم، گفت: به با توجه به تاخیر در ورود برخی محموله‌ها ناشی از تحریم‌های بین المللی و مشکلاتی که در انتقال پول بود به صورت مقطعی برخی از اقلام انسولین قلمی با کمبود مواجه شد که اکنون این مشکل حل شده است.

وی افزود: به صورت کنترل شده و توزیع مدیریت شده در داروخانه‌های منتخب در سراسر کشور انسولین ارایه می‌شود.

وجود ۸دهم درصد پرستار برای هر تخت بیمارستانی

رئیس نظام پرستاری شهرستان های بردسکن و کاشمر گفت: در مجموعه اینوجود ۸ دهم درصد پرستار برای هر تخت بیمارستانی سه  شهرستان ۷۰۰نفر عضو سازمان نظام پرستاری در بیمارستانها، مراکز خصوصی و خیریه ها مشغول به فعالیت هستند.

مجید رضازاده افزود: عمده مشکلات و دغدغه پرستاران را بی عدالتی در شبکه و مباحث مالی اعلام کرد و گفت: یک چهارم پرستاران بیمارستانها و مراکز بهداشتی شهرستانهای بردسکن، کاشمر و خلیل آباد طرحی هستند و به علت کمبود پرستار مجبور هستیم طرح آنها را تمدید کنیم.

وی گفت: هم اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی ۸دهم درصد پرستار وجود دارد و در صورتی که هر سال ۱۰هزار نفر پرستار استخدام شوند باز هم با توجه به تعداد پرستارانی که بازنشسته می شوند و همچنی افزایش تختهای بیمارستانها تعداد پرستاران برابری می کند.

آغاز توزیع ۱۸ میلیون پاکت شیر در بین مدارس خوزستان

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح توزیع رایگان شیر از روز شنبه ۱۴ دی ماه آغاز شده است که در قالب این طرح ۱۸ میلیون پاکت شیر در ۲۱ نوبت در بین دانش آموز پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول استان توزیع خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مصرف روزانه شیر توسط دانش آموزان، خاطرنشان کرد: امروز همه کارشناسان تغذیه بر ضرورت مصرف روزانه شیر به عنوان مهمترین منبع تامین مواد مغذی برای رشد سالم استخوان ها تاکید می کنند. تغذیه مناسب دانش آموزان با شیر می تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص های سلامت و تندرستی آنها ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه بالغ بر ۲۹۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا شدن طرح توزیع شیر در خوزستان پیش بینی شده است، تصریح کرد: اعتبارات اجرای این طرح به صورت کامل توسط وزارت آموزش و پرورش تامین می شود. شرکت های تولید فرآورده های لبنی نیز آموزش و پرورش را در اجرای کامل این طرح یازی خواهند کرد.

سالانه ۲۰ هزار سرباز در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته‌می‌شوند

مهدی علیمردانی مسوول امور دستگاه‌های اجرایی حوزه مشمولین امریه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد که به طور میانگین هر سال ۲۰ هزار نفر سرباز وظیفه با تحصیلات دانشگاهی و تخصصی در دستگاه‌های اجرایی کشور به کار گرفته‌می‌شوند.

وی گفت: ۷۰ درصد استفاده از سربازان امریه در دستگاه‌های اجرایی کشور مربوط به استان‌های کم برخوردار و مرزی و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در استان‌های برخوردار می‌باشد که متناسب با نیاز تخصصی هر دستگاه اجرایی و صرفا با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد که آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهزیستی، بخشداری‌ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید، شبکه بهداشت و درمان، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و شهرسازی و آتش نشانی‌ها، ظرفیت بالایی برای استفاده از سربازان امریه دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند.

خانواده زندانیان بالای ۱۵ سال درهرمزگان صاحب مسکن می شوند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: زندانیانی که بالای ۱۵ سال زندانی و حبس ابد دارند، سعی بر آن است که از سوی این نهاد مسکن مناسبی برای خانواده آنان تامین شود.

 علی الهیاری افزود: کمیته امداد هرمزگان همچنین برای بهسازی و بازسازی مسکن خانواده زندانیان نیازمند نیز مشارکت می کند.

وی بیان داشت: مظلوم ترین گروه هدف کمیته امداد، خانواده زندانیان هستند که نگاه سنگین جامعه را با خود دارند و در نبود سرپرست، زندگی بر آنان سخت تر می شود.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان ابزار داشت: این نهاد از همه طرح های خوداشتغالی خانواده زندانیان تحت پوشش که منجر به خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار شود، حمایت می کند و تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.

مدیر کل زندان های استان هرمزگان نیز گفت: خانواده زندانیان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و آسیب های اجتماعی فراوانی آنان را تهدید می کند.

علی استادی افزود: خانواده زندانیان دشواری های فراوانی را تحمل می کنند و جا دارد با حمایت های مالی از آنان اندکی از دردهای این خانواده ها را کاهش داد.

اطلاعیه هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی به کشور

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی بارش باران و برف چهارشنبه بعدازظهر (۱۸ دی ماه) برای جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، زنجان و قزوین، پنجشنبه (۱۹ دی ماه) برای استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان و جمعه (۲۰ دی ماه) برای استان‌های گلستان، مازندران، غرب گیلان، شمال خراسان شمالی و جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید رخ می‌دهد بنابراین احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

کد خبر 404572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.