توصیه‌های سخنگوی آتش‌‍‌نشانی تبریز برای زمستان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: شهروندان موارد ایمنی وسایل گازسوز از جمله بخاری را به ویژه در روزهای سرد رعایت کرده و قبل از استفاده حتما تست کنند تا شاهد مسمومیت‌های با گاز مونوکسید کربن نباشیم.

اکبر دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رعایت نکات ایمنی در فصل زمستان، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر که در اکثر شهرهای کشور شاهد بودیم، از شهروندان خواهشمندیم تاحد امکان از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کرده و برای سفرهای خود وسایل نقلیه عمومی را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که شهروندان وسیله نقلیه شخصی را برای حمل و نقل برون‌شهری و مسافرت‌ در فصل زمستان انتخاب می‌کنند باید از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و همچنین شرایط آب و هوایی شهر و نقطه مقصد خود را بررسی و سپس به سفر خود ادامه دهند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در روزهای سرد زمستان گاها دیده می‌شود که برخی از شهروندان برای استراحت موقت، کانکس یا چادر در شهر برپا کرده و از پیک‌نیک و شعله باز داخل چادر استفاده می‌کنند که گاز مونوکسیدکربن موجب مسمویت افراد و در برخی مواقع منجر به مرگ آن‌ها می‌شود.

دشتی با تاکید براینکه شهروندان موارد ایمنی وسایل گازسوز از جمله بخاری را به ویژه در روزهای سرد رعایت کرده و قبل از استفاده حتما تست کنند تا شاهد مسمومیت‌های با گاز مونوکسید کربن نباشیم، تصریح کرد: از تمام همشهریان درخواست داریم مخصوصا در روزهایی که وزش باد زیاد است، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

کد خبر 404565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.