دردسر جدید فرانسه؛ سفرهای عید پاک در دوران کرونا

دولت فرانسه تعداد ۱۶۰ هزار نیروی امنیتی و ژاندارمری را بکار گرفته است تا مانع از آغاز سفرهای عید پاک و برگزاری رویدادهای سنتی در مکان‌های عمومی در زمان شیوع ویروس کرونا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عید پاک مهم‌ترین جشن مسیحیانی است که به دوباره زنده شدن و برخاستن مسیح ایمان دارند. این عید در اولین یکشنبه، یعنی در فاصله ۲۲ مارس و ۲۵ آوریل، پس از اولین کامل شدن ماه در بهار توسط مردم جشن گرفته می‌شود. دولت فرانسه به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در ایام عید پاک ده‌ها هزار نیروی امنیتی جدید استخدام کرده است تا از نقض قوانین قرنطینه توسط مردم خودداری شود. برای همین، در تمام بزرگراه‌ها و ورودی‌های شهرهای فرانسه ایستگاه‌های بازرسی جدیدی برپا شده است که با افرادی که قصد نقض قوانین و خروج از شهرهای خود را دارند، برابر با مقررات وضع شده برخورد شود.

مقامات رسمی در مناطقی که بیشترین جهانگرد را به خود جذب می‌کند یا در جاهایی که در آن فرانسوی‌ها دارای خانه دوم هستند، بیشتر به بررسی و کنترل می‌پردازند تا از ورود و خروج مردم به سایر شهرها جلوگیری کنند. دولت فرانسوی‌ها را از رفتن به مسافرت در ایام عید پاک برحذر کرده و دستور در خانه ماندن را برای همه صادر کرده است. فرقی نمی‌کند شخص بخواهد به خانه دوم خود برود یا جهانگرد باشد؛ قانون برای همه یکسان است و نقض آن مجازات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

وزارت حمل و نقل فرانسه نیز تعداد۶۰ هزار نیروی جدید بکار گرفته است تا با ۱۰۰ هزار نیروی قبلی مانع از رفت و آمدهای آزاد مردم در داخل شهر و به سمت بیرون شوند. رئیس جمهور فرانسه هر گونه تردد، چه زمینی و چه هوایی را برای مردم سراسر کشور ممنوع کرده است و گفته است کسی حق ندارد برای تفریح و سرگرمی در عید پاک از خانه بیرون برود. چنانچه شخص بیش از سه بار قوانین وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را نقض کند، مجرم شناخته می‌شود و مشمول جریمه‌های نقدی و حبس در زندان خواهد شد.

عید پاک در فرانسه به مدت دو هفته و در چهار نقطه از کشور برگزار می‌شود. تا کنون حدود شش میلیون نفر از مردم هنگام خارج شدن از منازل خود در این ایام متوقف شده‌اند که تعداد زیادی از این افراد به خاطر نداشتن دلیل موجه برای خروج از منازل خود با واکنش جدی نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.

کد خبر 404560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.