۲۶ پروژه آبخیزداری اصفهان تا پایان سال مالی به نتیجه می‌رسد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های آبخیزداری استان در ۱۰ ماهه گذشته، گفت: ۲۶ طرح آبخیزداری استان تا پایان سال مالی به نتیجه می رسد.

ابوطالب امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۲۸ پروژه آبخیزداری و ۵۰ پروژه مرتع، جنگل و کاداستر در سال ۹۸ تعریف شد، اظهار کرد: طرح‌هایی که در جنوب و غرب استان اصفهان از جمله شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر در دست اجرا بود به دلیل بارش برف تعطیل شده اند اما پروژه‌های دیگر هم اکنون فعال هستند و در مجموع ۷۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: تاکنون دو طرح آبخیزداری از ۲۸ پروژه تعریف شده به بهره برداری رسیده است؛ این دو طرح در قمصر کاشان و جبل شهرستان اصفهان بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح های آبخیزداری جلوگیری از فرسایش خاک و خسارت سیلاب است، گفت: ۲۶ طرح آبخیزداری دیگر استان در دست اجرا است و تا پایان سال مالی به نتیجه می رسد.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال ۵۵ میلیارد تومان اعتبار به ۲۸ طرح آبخیزداری در ۱۸ شهرستان استان اصفهان اختصاص یافت که ۲۵ درصد از ۵۵ میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل ها و مراتع و ۷۵ درصد آن نیز برای اجرای طرح های آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

در سال جاری برای همه شهرستان ها به غیر از فلاورجان، خمینی شهر و نطنز پروژه آبخیزداری تعریف شده است.

کد خبر 404547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.