کمیته انتقال آب دریای عمان به شرق کشور تشکیل شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه کلید یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های ایمیدرو زده شده است، از تشکیل کمیته اجرایی انتقال آب دریای عمان به شرق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"کلید یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های ایمیدرو زده شد/ کمیته اجرایی طرح " #انتقال_آب دریای #عمان به شرق کشور" تشکیل شد

شهادت سردار سلیمانی دل همه آزادیخواهان را متاثر کرد. یکی از برجسته ترین ویژگی های شخصیتی آن بزرگوار، صادق بودن ایشان بود به همین سبب در دل بسیاری از مردم جای داشت و این منش، باید الگوی مدیران شود.

با تشکیل کمیته اجرایی این طرح و هم اندیشی با سازمان ها و ارگان های ذیربط، برنامه آغاز عملیات احداث طرح فوق، به طور رسمی آغاز خواهد شد

بخش زیادی از تجهیزات طرح انتقال آب، ساخت داخل خواهد بود.

طول کل مسیر انتقال آب ۱۵۰۰ کیلومتر است، این پروژه در سه فاز ۲۵۰ میلیون متر مکعبی تعریف شده که در مجموع ۷۵۰ میلیون متر معکب آب را به مناطق شرقی کشور منتقل خواهد کرد.

سهم شرکت های معدنی و صنایع معدنی ۲۰ درصد از سرمایه گذاری است. شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خراسان، اپال پارسیان، فولاد خوزستان و فولاد شرق کاوه به میزان تعهد خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در این طرح خواهند کرد. ارزش کل طرح های زیربنایی بخش معدن و صنایع معدنی ذینفع در این طرح به ۱۱ میلیارد یورو می‌رسد."

کد خبر 404537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.