تبدیل فضای بی‌رونق شهری به مکانی پویا و سرزنده

در انتهای رود Klar، که شهر کارلشته در سوئد را در خود محصور کرده است، پلتفرم سکویی به طول ۳۰۰ متر قرار گفته است که از ارتفاعات بالا همچون منقار یک پرنده به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پلتفرم ابداعی که در یک سر رودخانه Klar در سوئد واقع شده است فضایی رویایی و بسیار محبوب برای شهروندان کارلشته به شمار می‌رود و پارک بسیار معروف Sandgrund را در برگرفته است. سال‌ها قبل از احداث این پارک، منطقه فوق متروکه‌ای بود که هیچ‌گونه رفت‌وآمدی در آن صورت نمی‌گرفت.

زیبایی منحصربه‌فرد چشم‌اندازهای زیبای رود Klar برنامه‌ریزان و مقامات رسمی شهر را بر آن داشت که بیشترین استفاده را از فضاهای اطراف رود کنند و فضاهای تفریحی و گردشگری جدیدی به وجود آورند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت، احداث پلتفرم سکویی طویل به صورت یک پیشرفتگی کمانی شکل در کنار رودخانه‌بود که پارک معروف Sandgrund را در خود محصور کرده است.

این پلتفرم که در یک سر رودخانه Klar قرار گرفته است از یک انتهای خود به سمت آب پیش رفته است و در آن مجموعه‌ای از پیاده‌روهایی ساخته شده از تخته چوب در لبه رود به سمت آب امتداد یافته است. راس این پلتفرم بسیار زیبا طراحی شده است و حالت سکویی به طول ۴۰ متر را در بر گرفته است که مردم با ایستادن در آن می‌توانند چشم‌اندازهای زیبای اطراف و غروب زیبای آفتاب را نظاره کنند.

زمین این پلتفرم به طور ناهموار طراحی شده است و از پنج سطح تپه‌مانند تشکیل شده است که تپه اول شش متر ارتفاع دارد و ارتفاع تپه‌های بعدی به ترتیب کم می‌شود. این تپه‌ها پوشیده در گیاهان و گل‌های سبز است و چشم‌اندازی بسیار خارق‌العاده در کنار رود به‌وجود آورده است.

هدف معماران از احداث پارک Sandgrund تبدیل یک فضای بی‌رونق شهری به مکانی پویا و سرزنده برای گرد هم آوردن مردم کارلشته بود؛ فضایی که در آن شهروندان می‌توانند از چشم‌اندازهای زیبای رود Klar در تمام طول سال لذت برند.

کد خبر 404534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.