حل بحران بی‌خانمان‌های نیویورکی در روزهای کرونایی

از ماه مارس، همزمان با اوج گرفتن گسترش ویروس کرونا در نیویورک، نگرانی مقامات رسمی شهر از بی‌خانمان بودن بسیاری از شهروندان روز به روز افزایش یافته است. پناهگاه‌های پرجمعیت شهر حتی شلوغ‌تر از قبل شده است که این رویداد شرایط خطرناکی را برای انتشار بیشتر ویروس کرونا به وجود آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تصاویر زیادی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که حاوی افرادی است که در کف پناهگاه‌های سراسر شهر تنها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر زندگی را سپری می‌کنند و شب را به روز می‌رسانند. در این راستا، بسیاری از مردم کمپینی برای دفاع از افراد بی‌خانمان تشکیل داده‌اند و از دولت خواسته‌اند بودجه کافی را در اختیار این افراد قرار دهد تا بتوانند هر یک به طور جداگانه اتاقی در یک هتل را به سکونت گزینند و از این طریق گسترش ویروس کرونا در میان این افراد به حداقل ممکن برسد. اعضا کمپین در مشورت با یکدیگر تصمیم گرفتند تا زمانی که دولت موافقت خود را اعلام می‌کند و بودجه کافی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد، شخصاً به جمع‌آوری کمک‌های مالی از سوی مردم و مؤسسات خیریه بپردازند تا افراد بدون مسکن را به طور موقت در هتل‌ها ساکن کنند.

متأسفانه تعداد افراد بی‌خانمان در نیویورک به حدی زیاد است که اعضا کمپین نمی‌توانند به تنهایی بودجه لازم را برای اجاره کردن هزاران اتاق در هتل‌ها برای آن‌ها فراهم کنند. در این راستا، سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا طی ارسال نامه‌ای به آژانس‌های کلانشهر نیویورک متعهد شد تا پایان بحران کرونا به میزان ۷۵ درصد از بودجه لازم برای مسکن دادن به افراد بی‌خانمان شهر را در هتل‌ها تأمین کند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی، که مسئولیت خدمت‌رسانی به افراد بدون مسکن نیویورک را به عهده دارد، در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۳ هزار فرد بزرگسال بی‌خانمان و مجرد در هتل‌های تجاری سکونت داده شده‌اند. گزارشات حاکی است که به زودی تعداد این افراد دو برابر خواهد شد که البته مدیران هتل‌ها در نظر دارند محدودیت‌های خاصی برای پذیرش آن‌ها اعمال کنند؛ مثلاً زمان خاموشی در شب‌ها به آن‌ها اعلام می‌شود و هر گونه سرو صدا پس از این زمان، جریمه‌های خاصی به دنبال دارد. از سوی دیگر، افراد هنگام ورود به هتل‌ها باید از زیر گیت‌های فلزیاب تعبیه شده در قسمت ورودی هتل‌ها رد شوند تا از بردن هر گونه فلز تیز به داخل هتل جلوگیری به عمل آید.

حدود ۱۹ هزار از بزرگسالان مجرد در پناهگاه‌های شهر به سر می‌برند و گزارشات حاکی است که بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز در خیابان‌های سراسر شهر زندگی را سپری می‌کنند. البته بسیاری از مقامات رسمی این عدد را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده‌اند که تعداد بی‌خانمان‌های شهر که هیچ سقفی بالای سر خود ندارند، بسیار بیشتر از این ارقام اعلام شده است. در واقع، جمعیت افراد بدون سرپناه در سراسر شهر، نظیر کسانی که در خیابان‌ها یا در کنار دوستان خود به سر می‌برند، نامشخص است با این حال، رئیس اداره توسعه شهری و مسکن تعداد این افراد را بیش از ۷۸ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ تخمین زده است.

اعضا کمپینی که به منظور تأمین مخارج مورد نیاز برای سکونت دادن به افراد بی‌خانمان تشکیل شده است، از دولت نیویورک خواسته‌اند نه تنها در دوران پاندمی کووید -۱۹ مشکل بی‌خانمانی افراد را برطرف کند، بلکه به طور دائم این افراد را تحت حمایت خود قرار دهد و محل سکونتی همیشگی برای آن‌ها تأمین کند. متأسفانه دولت تا کنون هیچ اقدامی برای سکونت دادن دائمی به افراد بی‌خانمان انجام نداده است و همچنان هزاران نفر از مردم شب‌ها را در خیابان‌ها و دیگر فضاهای عمومی سراسر شهر به روز می‌رسانند.

کد خبر 404510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.