سرقت از صندوق‌های صدقات اصفهان به صفر رسید

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: با ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات سرقت از آن‌ها به صفر رسیده است.

حمیدرضا طاهری در گفت‌وگوی خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه نوع صندوق صدقات داریم که شامل صندوق‌های بزرگ معابر عمومی، صندوق‌های متوسط سازمان‌ها و اماکن عمومی سرپوشیده و دیگری صندوق‌های صدقات خانگی است.

وی با بیان اینکه سیاست کمیته امداد بر ترویج الکترونیکی شدن پرداخت صدقات است، افزود: این روش هم امنیت بیشتری دارد و هم با سبک زندگی امروز تطابق دارد و تمرکز امداد بر توسعه این روش از دریافت صدقات است تا به زودی زمینه جمع‌آوری صندوق‌های صدقات مهیا شود.

بیش از ۱۱۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان در خصوص تعداد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که میانگین جمعیت آن‌ها بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبالغ صندوق‌های صدقات هر سه ماه یکبار جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: مبالغ این صندوق‌ها برای تامین نیاز نیازمندان و مددجویان استفاده می‌شود و چیزی از صدقات مردم از شهر یا استانی به شهر یا استان دیگر منتقل نمی‌شود و حتی در بحث هزینه‌های پرسنلی وارد نمی‌شود و پرداخت حقوق نیروها از طریق دولت انجام می‌شود و تمام کمک‌های مردمی در تامین جهیزیه، هزینه‌های درمانی، کمک‌های موردی به خانواده‌ها، اکرام ایتام و محسنین و احداث، ساخت یا تعمیر منزل مددجویان هزینه می‌شود.

برگزاری کمپین یک میلیون حامی ایتام و محسنین در دستور کار است

طاهری با تاکید بر اینکه نزدیک به ۲۰ درصد جمع‌آوری کمک‌ها به شکل الکترونیکی است، اظهار کرد: همه مبالغ جمع‌آوری شده در تامین نیازهای مددجویان همان استان و شهر هزینه می‌شود و طی ۹ ماهه ۹۸ نسبت به سال گذشته علیرغم مشکلات اقتصادی اما با اعتماد مردم خیرخواه استان حدود ۶۲.۹ درصد رشد کمی صدقات را داشته‌ایم.

وی در خصوص سامانه پرداخت الکترونیکی صدقات گفت: مردم خیرخواه می‌توانند با شماره‌گیری *۸۸۷۷*۰۳۱# به شبکه نیکوکاری وصل شوند و موارد صدقه، زکات یا دیگر عناوین نیکوکاری را انتخاب کنند و حتی امکان انتخاب شهر یا استان‌ موردنظر برای کاربر وجود دارد همچنین شماره ۰۹۶۸۸۷۷ شماره ملی نیکوکاری است که می‌توانند با آن تماس گرفته تا اطلاعات لازم به آنها داده شود و یا با ارسال عدد یک به ۸۸۷۷ هم می‌توانند صدقات خود را پرداخت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات امکان سرقت از آن‌ها را بین برد، گفت: با این اقدام سرقت از این صندوق ها به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار فرزند ایتام و محسنین در استان اصفهان بدون حامی هستند که بدین منظور برگزاری کمپین جذب یک میلیون حامی در دستور کار است که در ادارات استان این کمپین درصدد جذب حامی از بین کارمندان است و از مردم خیرخواه می‌خواهیم در این کمپین حمایت معنوی با حداقل پرداخت ماهانه ۱۰ هزار تومان شرکت کنند و هر مبلغی که واریز کنند به طور مستقیم به حساب این فرزندان واریز می‌شود.

کد خبر 404506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.