بهسازی یک محله حاشیه‌ای در بجنورد

شهردار بجنوردگفت: اقدامات زیرسازی، آسفالت، احداث پارک و فضاهای ورزشی و فاضلاب محله ناظرآباد بجنورد آغاز شده که در بازه زمانی ۲۰ روزه باید چهره این محله حاشیه‌نشین تغییر یابد.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی با اشاره به وجود مشکلات بسیار در حاشیه شهر بجنورد، اظهار کرد: در این راستا رفع مشکلات این نواحی به ویژه در حوزه فاضلاب و آسفالت کوچه‌ها و بازگشایی معابر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات بهسازی حاشیه شهر در محله ناظرآباد شهر بجنورد، خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی شده تا به عنوان نخستین گام،  مشکلات این محله در حوزه‌های مختلف و با همکاری دستگاه‌های اجرایی بویژه آب و فاضلاب شهری برطرف شود.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: در این راستا پرسنل شهرداری در یک عملیات جهادی با هدف محرومیت زدایی به صورت تمام وقت در حال کار در این محله هستند.

زارعی یادآور شد: تا کنون ۳۰۰ کامیون از این محله خاکبرداری شده که یکصد کامیون آن از محل نخستین پارک سه هکتاری واقع در ناظرآباد برداشت شده است.

وی افزود: یکصد اصله درخت ۲۰ ساله به روش روتبال کاشت شده و در کنار این پارک نیز زمین ورزشی والیبال، بستکبال و فوتبال به منظور انجام فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی اهالی به ویژه جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال راه‌اندازی است.

شهردار بجنورد تامین روشنایی محله برای برقراری امنیت بیشتر  و رفع مشکل فاضلاب آن را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی اهالی این محله فاضلاب است تعاملاتی با آب و فاضلاب شهری برقرار شده که براساس آن ۱۲ نفر از پیمانکاران این شرکت در حال اجرای شبکه فاضلاب هستند؛ این در حالی است که زیرسازی کوچه‌ها و معابر محله نیز در کنار تمامی این اقدامات در حال انجام است و قرار است با استفاده از اعتبارات باز آفرینی شهری آسفالت شود.

زارعی خاطرنشان کرد: در این راستا به منظور جلب مشارکت مردم و همکاری با اهالی این محله هرکسی از مالکان این محله که تمایل داشته باشد با شهرداری برای بازگشایی معابر توافق کند می‌تواند از ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه طرح‌های تشویقی شهرداری بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: عملیات اجرای فاضلاب شهری در منطقه ناظرآباد و استفاده از فرصت بسته تشویقی شهرداری توسط آبفای شهری بجنورد علاوه بر صرفه‌جویی منابع، مانع از تخریب آسفالت ناشی از جاری شدن فاضلاب منازل در کوچه‌ها می‌شود.

شهردار بجنورد با بیان اینکه فاضلاب جاری در معابر هر ساله باعث تخریب آسفالت می‌شود و به طور متوسط هر ۱۸ ماه یکبار باید روکش آسفالت عوض می‌شد، گفت: تعامل دو دستگاه باعث جلوگیری از حفاری مجدد، آسفالت جدید و حیف و میل بیت‌المال و اعتراض شهروندان می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 404505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.