تحقق بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری کرمانشاه

مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه از تحقق بیش از ۵۰ درصدی بودجه امسال شهرداری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی یارتبار با اشاره به بودجه ۸۸۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه در سال جاری، اظهار کرد: با گذشت ۹ ماه از سال، بیش از ۵۰ درصد این بودجه محقق شده است.

وی افزود: این میزان تحقق بودجه، آن هم در این شرایط اقتصادی کشور و با وجود افت شدید ساخت و ساز که یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری محسوب می‌شود، بسیار قابل توجه و مطلوب است.

یارتبار با بیان اینکه در دوره های پیشین که شهرداری کرمانشاه درآمدهای حاصل از ساخت و سازهای فراوان را در اختیار داشته میزان تحقق بودجه سالانه حدود ۵۸ درصد بوده، تصریح کرد: با این احتساب تحقق بیش از ۵۰ درصدی بودجه برای شهرداری کرمانشاه آن هم در این شرایط اقتصادی بسیار مطلوب است و انتظار داریم تا پایان سال نیز افزایش یابد.

مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه محقق نشده، به مباحث فروش اوراق مشارکت مربوط است، گفت: در بودجه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری باید می‌گرفتیم که نیازمند مصوبه بانک مرکزی بود و با توجه به اینکه صدور این مصوبه بسیار به تاخیر افتاد، فعلا نتوانسته‌ایم این بخش از بودجه را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه اخیرا صادر شده و در حال انجام مراحل قانونی هستیم و احتمالا تا پایان سال بتوانیم مجوز فروش این میزان اوراق مشارکت را دریافت کنیم که در بازپرداخت آن ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری کرمانشاه است.

یارتبار با بیان اینکه حقوق تمام پرسنل شهرداری تا پایان آبان ماه پرداخت شده گفت: تنها حقوق آبان ماه شرکت "نوین" با حدود ۶۰۰ پرسنل پرداخت نشده که آن هم ظرف امروز و فردا پرداخت می‌شود.

مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه افزود: حقوق آذرماه کارکنان شهرداری نیز در حال پرداخت است و منطقه به منطقه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری از محل ارزش افزوده از دارایی حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان دریافت کرده است؛ از این مبلغ نیز سه میلیارد تومان بابت خرید قیر صرف شده و سه میلیارد تومان میان مناطق هشت‌گانه توزیع شده است.

یارتبار اظهار کرد: مابقی مبلغ مذکور به پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری که در جهت عمران شهری خدمات رسانی می‌کنند پرداخت و ۷۰۰ میلیون تومان نیز صرف پرداخت حقوق پرسنل شهرداری شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 404473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.