پارک واشنگتن؛ آمیزه‌ای از هنر و خلاقیت

پارک واشنگتن واقع در شهر دنور، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو در ایالات متحده امریکا، از زمان‌های قدیم یک فضای سبز عمومی ارزشمند به حساب می‌رفت به طوری که برخی از مردم آن‌ را با پارک مرکزی نیویورک قابل مقایسه ‌دانسته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک واشنگتن که بین دو دریاچه و در امتداد یک مسیر دوچرخه‌سواری پرتردد در دنور واقع شده است، یک مرکز تفریحی بسیار جالب و محبوب برای مردم شهر به شمار می‌رود که امکان بازی ماجراجویانه را در دل طبیعت برای کودکان فراهم می‌آورد.

اخیرا در این پارک یک زمین بازی بسیار شگفت‌انگیز برای کودکان احداث شده است که محبوبیت پارک را در میان مردم دوچندان کرده است.

معماران این زمین بازی را با دقت و ظرافت تمام طراحی  و آن را به دو بخش تقسیم کرده‌اند؛ در قسمتی از پارک کودکان بزرگ‌تر به انجام بازی‌های مورد علاقه خود مشغول می‌شوند در حالی‌که در قسمت دیگر وسایلی مخصوص کودکان خردسال تعبیه شده است.

در پارک واشنگتن دو قلعه چوبی ساخته شده است که این دو قلعه به وسیله پلی ریسمانی به هم متصل شده است. کودکان با عبور از این پل، بالا رفتن از درختان یک جنگل روی یک مسیر ریسمان‌مانند را تجربه می‌کنند.

در این میان تنه‌های درختان، با ارتفاعات متفاوت مسیرهایی طولانی برای بازی فراهم آورده است که کودکان و بزرگسالان با راه رفتن روی این مسیرهای چوبی می‌توانند تعادل و شجاعت خود در مسیرهای مرتفع را محک بزنند.

در زمین بازی کودکان خردسال یک مجسمه کفشدوزک و یک مجسمه زنبور عسل غول‌پیکر احداث شده است که از میان برگ‌های درختان و چمن‌های اطراف سر درآورده است.

بچه‌های کوچک می‌توانند روی این مجسمه‌ها بخزند، از داخل کفشدوزک عبور کنند و به محوطه تونل‌مانند زنبور عسل راه پیدا کنند.

کفشدوزک و زنبور عسل از طریق سازه‌هایی پله‌مانند و چوب‌های تعادل به هم وصل شده است و در بین و اطراف آن دو، مجسمه‌هایی به شکل گل و برگ در مسیرهایی دایره‌ای تمام منطقه بازی کودکان خردسال را در خود احاطه کرده است.

این پارک از حیث معماری و خلاقیت، تحسین شهروندان را برانگیخته است چراکه باعث ایجاد نشاط شهری و اجتماعی در بین ساکنان شده است.

کد خبر 404463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.