بیرجند در انتظار تکمیل دو پروژه‌ فرهنگی

شهردار بیرجند گفت: مجموعه فرهنگی شهرداری و موزه شهر و بنیاد بیرجندشناسی، دو پروژه فرهنگی بزرگ این شهر است که در امسال و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی، دو پروژه زیرساختی در حال احداث است که یکی از آن‌ها ساخت سالن همایش و مجموعه فرهنگی شهرداری واقع در تقاطع صیاد شیرازی است که دو هکتار وسعت دارد.

وی با بیان اینکه سالن اصلی این مجموعه بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر گنجایش دارد، افزود: این پروژه براساس تایید کارشناسان جزء ۱۰ پروژه اول فرهنگی کشور است.

شهردار بیرجند اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز داشته باشد.

جاوید تصریح کرد: این پروژه از محل منابع داخلی شهرداری در نیمه اول سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ساخت پروژه موزه شهر و بنیاد بیرجندشناسی، خاطرنشان کرد: این بنیاد قرار است در ساختمان قدیمی مربوط به عهد قاچار به نام مدرسه شوکتیه احداث شود و تاکنون برای آن بیش از یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی هزینه شده است.

شهردار بیرجند عنوان کرد: شورای اسلامی شهر بیرجند با توجه به سوابق علمی پروفسور گنجی به عنوان پدر علم جغرافیای ایران و به افتخار ایشان اسم این بنیاد را به نام ایشان انتخاب کرد.

جاوید با بیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد، افزود: اسناد تاریخی مربوط به بیرجند، نخبگان این شهر و بخشی از وسایل فرهنگی، قومیتی، آموزشی و شهری در این بنیاد قرار داده خواهد شد که هم ظرفیت گردشگری داشته و هم فضایی برای گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ به جز پروژه‌های کوچک و مسائل روزمره شهر، ساخت و احداث حدود ۱۷ پروژه بزرگ را در حوزه‌های فرهنگی، خدمات شهری، عمرانی و ترافیک، توسعه پارک‌ها و فضای سبز و فضاهای تفریحی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که عملیات اجرایی بخشی از آن‌ها آعاز شده و بخشی در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

شهردار بیرجند یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۰ این تعداد پروژه به بهره‌برداری رسیده و اعتقاد داریم با بهره‌برداری از آن‌ها، شهر بیرجند از لحاظ زیرساختی وضعیت مطلوبی پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 404460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.