مراسم وداع مردم تهران با پیکر مطهر سردار دلها...

مراسم تشییع و اقامه نماز سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش تا ساعاتی دیگر در تهران آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردم تهران از دقایق ابتدایی صبح در مسیر های تعیین شده برای وداع با پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی حاضر شده و با شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "علمدار نیامد"، "ای لشگر صاحب زمان آماده‌ایم آماده ایم"، "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد"، "لبیک یا حسین"، "لبیک یا خامنه‌ای"، "ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم"، "منتظر حکم جهاد رهبریم"، "آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه" در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند. پلاکاردهایی نیز با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مانند "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت"، "بدرود فرمانده"، "یالثارات‌الحسین" و ... در دستان مردم قرار دارد.

این مراسم با مداحی حاج صادق آهنگران و سینه‌زنی مردم و پس از آن با سخنرانی دختر سردار شهید سلیمانی و تکبیرهای جمعیت حاضر ادامه یافت.

بنابر اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید سلیمانی به امامت رهبر معظم انقلاب، مراسم کوتاهی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر ایشان جهت مراسم تدفین به کرمان منتقل خواهد شد.

پیکر شهدای این حمله تروریستی روز شنبه (۱۴ دی) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع) و سپس در بغداد و بعد از آن در کربلای معلی در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و در نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد. پیکر ابومهدی مهندس نیز پس از انجام آزمایش DNA جهت تدفین در وادی‌السلام نجف به عراق منتقل خواهد شد.

در طول مسیر تشییع، موکب ها و ایستگاه های متعدد صلواتی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در تهران که تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد، با امضای طوماری خواهان گرفتن انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی شدند.

جمعی از تشییع‌کنندگان تهرانی در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، به صورت کفن پوش وارد مراسم شدند.

حسن روحانی رئیس جمهور، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، حسن سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، سید محمود علوی وزیر اطلاعات و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی حضور پیدا کرده اند.

اسم حاج قاسم هنوز هم آشیانه صهیونیست‌ها را می‌لرزاند

هم اکنون زینب سلیمانی، دختر شهید سلیمانی در حال سخنرانی است.

زینب سلیمانی دختر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران اظهار کرد: پدرم خواب راحت را از چشم همه ستمگران، مستبدان و تکفیری ها ربوده بود. اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صهیونیست‌ها، تکفیر و نظام سلطه را هم اینک هم می لرزاند.

وی افزود: امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را دیده اند. آمریکا باید بداند که عاشورا منشاء قدرت مجاهدین و آزادگان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب خمینی و خامنه ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شده اند و تا زنده اند شاگردان دیگری را تربیت و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه گران و تکفیری ها خواهند بود.

خط مقاومت در فلسطین هرگز تضعیف نخواهد شد

هم اکنون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر حماس در حال سخنرانی است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر حماس اظهار کرد: ما به ایران آمده ایم تا به مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران شهادت سردار سلیمانی را تسلیت بگوییم. ما به اینجا آمده ایم تا به خانواده شهید سلیمانی و همه بستگان او و پرچمداران مقاومت، علیه توطئه های آمریکایی و صهیونیستی تسلیت بگوییم.

وی افزود: ما امروز در اینجا حضور داریم تا احساسات صادقانه خود را در قبال فرمانده ای شهید اعلام بداریم. ما اعلام می کنیم که این جنایت وحشیانه ای که آمریکا مرتکب شده نشان دهنده روحیه جنایتکارانه ایست که عامل این همه جنایت و خون ریزی در فلسطین است.

رئیس دفتر حماس ادامه داد: من تاکید می کنم که خط مقاومت در سرزمین فلسطین و در رویارویی با ظالمان هرگز ضعیف نخواهد شد و همواره در خط مقاومت خواهد ماند تا ظالمان را از قدس و سرزمینمان بیرون کنیم. من اعلام می‌کنم که پروژه مقاومت در سرزمین فلسطین ادامه خواهد داشت و سست نخواهد شد. ما تا آزادی قدس و سرزومین فلسطین و آزادی اراده انسان‌های منطقه این راه را ادامه خواهیم داد.

هنیه خاطرنشان کرد: اعلام می‌کنم که فرمانده شهید سلیمانی که همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین و در راس نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی فدا کرد. این فرمانده بزرگ شهید قدس است.

 اقامه نماز بر پیکر سپهبد سلیمانی و همرزمانش شهیدش در مصلی دانشگاه تهران توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حال برگزاری است.

رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نماز را بر پیکر شهید سلیمانی اقامه کردند. جمعیت حاضر در مراسم نماز با اقتدا به رهبر انقلاب بر پیکر شهدا نماز اقامه کردند و شعارهایی چون "ای رهبر آزاده انتقام انتقام"، "ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه‌دار"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" و ... سر دادند. تا دقایقی دیگر نیز تشییع پیکر مطهّر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز خواهد شد.

پیکر مطهر شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان پس از اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکرشان در دانشگاه تهران در بین سیل عظیم جمعیت تهران و در آغوش مردم جای گرفت. 

خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در این مراسم حضور چشمگیری دارند. خبرنگار نیویورک تایمز در توئیتی حضور مردم را میلیونی و در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه دانسته است. خبرنگار المانیتور در توییتر خود نوشته است که حتی مراسم‌های مذهبی این گونه مردم کنار هم جمع نمی‌کند که قاسم سلیمانی کرده است.

اشک های رهبر معظم انقلاب در هنگام نماز بر پیکر شهدای جبهه مقاومت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز بر پیکر مظهر شهید سلیمانی و یارانش عباراتی را به کار بردند که به همین شهدا اختصاص داشت. عبارات خاص رهبر معظم انقلاب در اقامه نماز بر پیکر شهدای سرافراز اسلام به شرح زیر است:

اللهم ان هولاء المسجون قدامنا عبادک و ابن عبادک

(خدایا این افراد در کفن پیچیده شده مقابل ما، بندگان تو و فرزندان بندگانت هستند)

وابن إمائک، نزلوا بک، وانت خیر منزولٍ به

(فرزند کنیز توست، نزد تو آمده‌اند و تو بهترین کسی هستی که نزدش می‌روند)

اللهم انهم محتاجون الی رحمتک وانت غنی عن تعذیب عبادک

(خدایا آنها محتاج رحمت تو هستند و تو از عذاب بندگانت بی‌نیازی)

اللهم ان کانوا محسنین فزد فی احسانهم وان کانوا مسیئین فتجاوز عنهم  

(خدایا اگر نیکوکار بودند، به احسان‌شان بیفزا واگر گناهکار بودند، از آنان درگذر)

اللهم انّا لا نعلمُ منهم الا خیرا (سه بار تکرار) وانت أعلم بهم منّا

(پروردگارا، ما جز نیکی از آنان سراغ نداریم و تو از ما به آنان داناتری)

اللهم صلی علی محمد و ال محمد

اللهم أدخلهم فی رحمتک و رضوانک 

(خدایا آنان را مشمول رحمت و رضوان خود بفرما)

اللهم انک تَوَفّیتَهم مُتلطِخین بدمائهم فی سبیل رضاک؛ مستشهدین بین ایدیهم، مخلصین فی ذلک لوجهک الکریم، اللهم فاعلِ درجاتهم

(خدایا تو وقتی جان آنان را گرفتی که آنان در راه رضای تو در خون خود غلتیده بوده و مخلصانه برای خاطر وجه کریمانه تو، به شهادت رسیده بودند. خدایا بر درجاتشان بیفزا)

واحشرهم مع محمد وآله الطاهرین

(آنان را با محمد وآل طاهر او محشور کن)

والحقنا بهم وارزقنا الشهادة فی سبیلک یا مولای

(و ما را به آنان محلق و شهادت در راه خودت را روزی‌مان کن سرورم)

الحمد لله الذی اکرم المستشهدین فی سبیله

(شکر خدایی را که شهدای راه خود را گرامی داشت)

الحمد لله الذی  رزقنا الشهادة فی سبیله 

(شکر خدایی را که شهادت در راه خودش را روزی ما کرد)

الحمد لله الذی  رزقنا الجهاد فی سبیل الاسلام  (الله اکبر)

(شکر خدایی را که که جهاد در راه اسلام را روزی ما کرد)

مردم تابوت سربازان آمریکایی را به عنوان نماد انتقام از دولت آمریکا به نمایش در آورده اند.

با توجه به اینکه پیکر پاک این شهید و همرزمانشان هنوز به میدان آزادی نرسیده است و از جایی که قرار بود مراسم تشییع پیکر پاک شهدا از ساعت ۱۴ در قم برگزار شود این مراسم احتمالا با ساعاتی تاخیر برگزار می‌شود.

پیکر مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همرزمانشان پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری و آغاز مراسم تشییع از دانشگاه تهران به دلیل جمعیت انبوه در نهایت پس از پنج ساعت به میدان آزادی رسید.

به گزارش ایمنا، مردم تهران امروز از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۶ برای مشایعت پیکر فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب، معاون الحشد شعبی عراق و چهار همراهشان در خیابان‌ها حضور داشتند. پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل شد و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان منتقل می‌شود.

کد خبر 404456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.