بازگشایی گلوگاه‌ها سبب تقویت ساختار پایدار کالبدی محله‌ها است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بازگشایی گلوگاه‌ها در تقویت ساختار پایدار کالبدی محله‌ها و اقتصاد بافت و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان تاثیرگذار است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از جمله شاخص‌های مهم بافت‌های ناکارآمد شهری که شامل پهنه‌های دارای مصوبه‌ کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری ایران است مباحث ریزدانگی، نداشتن مقاومت سازه‌ای، استحکام بنا و مهمتر از همه کمبود عرض معابر مطرح است که به اقتضای زمان و بر اساس شکل‌گیری بافت‌های بدون تفکیک مناسب به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهمترین اشکال بافت‌های ناکارآمد، وجود گلوگاه‌ها و کاهش عرض ترافیکی است که در بافت‌ تاریخی شهر بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در بافت‌های شهری باید روان بودن بار ترافیکی وجود داشته باشد تا امکان دسترسی مناسب برای ساکنان فراهم شود، گفت: اگر گلوگاهی در محله‌ای رفع شود، بی‌شک این اقدام محرک توسعه خواهد بود و چندین پلاک را به لحاظ رفع مشکلات تردد و با فراهم کردن زمینه ارائه مطلوب خدمات شهری نجات خواهد داد و دلبستگی شهروندان به محله‌ها را تقویت خواهد کرد.

فیض ادامه داد: بازگشایی گلوگاه‌ها در تقویت ساختار پایدار کالبدی محله‌ها و اقتصاد بافت و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان دو هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۱۲ درصد کل شهر را شامل می شود، افزود: ۳۳ درصد جمعیت شهر اصفهان در بافت ناکارآمد این شهر زندگی می‌کنند که یکی از راهکارهای مهم برای احیای بافت، بازگشایی گلوگاه‌ها است تا  شهر از مشکلات اجتماعی و اقتصادی نجات پیدا کند.

کد خبر 404455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.