پایگاه پشتیبانی بحران منطقه ۹ آماده مقابله با بحران‌های طبیعی

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: پایگاه پشتیبانی بحران منطقه ۹ از نظر تجهیزات به طور کامل توسط این منطقه تجهیز شده و آمادگی مقابله با بحران‌ های طبیعی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا جعفریان‌فر در جلسه مدیریت بحران شهرداری منطقه ٩  که با حضور دستگاه‌ها و ادارات خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: در قانون مدیریت بحران مصوب مردادماه ۹۸ مجلس شورای اسلامی برای مدیران اجرایی، مسئولان و کارشناسان هم کیفر و هم پاداش پیش بینی شده است.

وی افزود: تبصره ذیل ماده ۲۲ قانون مدیریت بحران اشاره کرده که نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد موضوع تبصره سه ذیل ماده ۱۰ این قانون، در صورت غیبت غیرمجاز در جلسات اضطراری به تشخیص رییس ستاد، به هیئت تخلفات اداری معرفی و حسب مورد به انفصال از خدمت دولتی از ۱۵ روز تا یک ماه محکوم می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان ادامه داد: در ماده ۲۳ قانون مدیریت بحران تاکید شده چنانکه فرد یا افرادی که در راستای اجرای این قانون وظیفه و ماموریتی به آنها محول شده، اما در انجام وظیفه مرتکب تقصیر شوند و از این حیث صدمه و خساراتی حاصل شود، حسب مورد موجب مسئولیت مدنی و کیفری خواهد بود.

وی گفت: این موارد در قانون مدیریت بحران اشاره شده تا اگر حادثه‌ای یا بحرانی اتفاق افتاد، تمام دستگاه ها وظیفه خود بدانند برای مقابله با آن بحران و حادثه در سطح منطقه، شهر، شهرستان و استان تلاش کنند، همچنین دستگاه‌ها متحد و یکپارچه برای پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی برای بحران‌های احتمالی اعم از اقتصادی، اجتماعی، حوادث طبیعی و انسان ساخت قدم بردارند.

جعفریان‌فر اظهار کرد: چنانچه فردی در بحران بر اثر مأموریتی که به او واگذار شده، حادثه‌ای ببیند، مشمول پاداش ها و جبران خساراتی که قانون پیش بینی کرده خواهد شد.

وی گفت: باید بتوانیم و آمادگی لازم برای مقابله لازم با هر نوع مخاطره را داشته باشیم که تحقق این مهم نیازمند شناخت ما از حوادث طبیعی و انسان ساخت است.

در این جلسه «سید عباس روحانی» مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز اظهارکرد: با تشکیل جلسات مدیریت بحران، اطلاع از امکانات و شناخت توانمندی‌های حوزه‌های مختلف و ادارات حاصل می‌شود، زیرا اگر در کنش‌ها و واکنش‌ها شناخت کافی از امکانات نداشته باشیم، برگزاری صرف جلسات بیهود بوده و فقط روی کاغذ است.

وی گفت: هدف نهایی و لزوم تشکیل این جلسات آشنایی با میزان آمادگی و امکانات دستگاه‌های مرتبط با بحران است تا در راستای پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در سریع‌ترین وقت به حادثه و بحران رسیدگی شود.

هم افزایی و جلوگیری از اقدامات موازی در زمان بحران

«علیرضا حیدریان» نماینده اداره گاز منطقه سه و مسئول HSE و پدافند غیر عامل با بیان اینکه در این اداره اتاق بحران تشکیل شده، گفت: مراکز حیاتی و حساس و مهم بر طبق ضوابط شناسایی و ارزیابی ریسک صورت گرفته و شماره تلفن ۱۹۴ آماده پاسخگویی  و امداد معرفی شده است.

وی تاکید کرد: در جلساتی که به عنوان جلسات هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه شهر، شهرستان و استان تشکیل می شود باید تبادل نظر انجام و  راهکارهای پیشگیری از بحران تدوین شود تا با پیشگیری بحران ها و مخاطرات محتمل ضمن مقابله، درصد خسارات ناشی از بحران را در منطقه شهر خود و شهرستان خود به حداقل برسانیم.

در ادامه این جلسه «رضا علی»، مسئول مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تصریح کرد: برگزاری جلسات مدیریت بحران در راستای هم افزایی و جلوگیری از اقدامات موازی در زمان بحران بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه باید طرح عملیاتی برای زمان بحران وجود داشته باشد، ادامه داد: باید هر دستگاهی امکانات خود را تشریح کند تا بر اساس آن طرح عملیاتی داشته باشیم.

مسئول مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تصریح کرد: در سطح مرکز بهداشت شماره دو اصفهان کمیته بحران تشکیل شده و بر اساس چارت فرماندهی بحران شهری وظایف هر فرد را مشخص و ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های اضطرار بهداشتی متشکل از پزشک، پرستار و تیم بهداشتی در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تشکیل شده است، گفت: برگزاری مانور، تشکیل جلسات کمیته بحران و اعزام نیرو در زمان بحران و ایمن سازی ساختمان های جدید الاحداث از دیگر اقدامات این مرکز به شمار می‌رود.

کد خبر 404454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.