کلیات لایحه "درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها" رد شد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مدت نزدیک به یکسال در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه مورد بررسی قرار گرفت، اما من شنیده‌ام که شورای نگهبان کلیات این لایحه را رد کرده است.

به گزارش ایمنا، قاسم میرزایی نیکو ضمن اعلام خبر رد شدن کلیات لایحه "درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور" توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مدت نزدیک به یکسال در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون ویژه‌ای به ریاست خانم مافی زحمات زیادی برای اصلاح و تکمیل آن کشیدند و در این مدت طولانی نظرات فراوانی از کارشناسان و مسئولان شهرداری‌ها، شوراهای شهر و روستا و متخصصان این حوزه گردآوری و جمع‌بندی شد، اما من شنیده‌ام که شورای نگهبان کلیات این طرح را رد کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان به این طرح ایراد قانون اساسی گرفته است و معتقد است وظیفه شوراهای شهر و روستا تنها نظارت است و دخالتی در امور اجرایی نباید داشته باشند؛ البته مسئله این است که در این طرح فقط به موضوع شوراها پرداخته نشده و قسمت عمده این طرح به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص داشته است و مشخص نیست به چه علت شورای نگهبان کل طرح را رد کرده است.

به گزارش ایمنا، لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به پیشنهاد وزارت کشور در جلسات مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ و ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ هیئت وزیران به تصویب رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. این طرح در مجلس شورای اسلامی پس از بررسی در کمیسیون ویژه، سرانجام در آبان و آذرماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 404451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.