احترام به خاطرات شهروندان در طرح مبلمان چهارباغ

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در طرح مبلمان گذر چهارباغ به خاطرات مردم و احساس نوستالژیکی که برای چند نسل اخیر از شهروندان نسبت به چهارباغ شکل گرفته، احترام گذاشته شود.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین جزئیات مربوط به مبلمان شهری گذر چهارباغ، اظهار کرد: طرح اولیه برای اجرای مبلمان چهارباغ توسط سازمان زیباسازی شهرداری به کمیته راهبری چهارباغ ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مفهومی و اولیه بوده و به همین دلیل مقرر شد با جزئیات بیشتر در جلسات آینده ارائه شود، افزود: باید به خاطرات مردم و احساس نوستالژیکی که برای چند نسل اخیر از شهروندان نسبت به چهارباغ شکل گرفته، احترام گذاشته شود که در کمیته راهبری چهارباغ نیز این موضوع تاکید شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هرگونه طرحی که برای چهارباغ در نظر گرفته می‌شود، نباید باعث روبه‌رو شدن یکباره مردم با فضایی جدید باشد و لازم است خط سیر ذهنی و خاطراتی مردم در این طراحی لحاظ شود؛ در این خصوص نظرسنجی از شهروندان را نیز فراموش نخواهیم کرد.

پروژه‌های کوچک و بزرگ برای تئاتر اصفهان

وی با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات و اماکن فرهنگی در تمام مناطق شهری، ادامه داد: با اقدامات انجام شده تالار هنر به زودی بازگشایی خواهد شد و طرح تئاتر شهر نیز به علیرضا تغابنی یکی از بهترین معماران ایرانی سپرده شده تا در تیرماه سال آینده با اتمام طراحی آن، این پروژه مورد بررسی شورای شهر قرار گیرد.

مزروعی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر و در بحث بودجه تاکید شد که در کنار این پروژه‌ها، وظایفی برای مناطق مشخص شود تا با فراهم کردن فضای مناسب، شاهد توسعه تماشاخانه‌های کوچک و بلک باکس‌ها برای اجرای تئاتر در سطح شهر باشیم.

ایجاد خانه کودک در منطقه دو

وی با اشاره به اینکه تلاش شده از برخوردهای سطحی و نمایشی در حوزه کودکان فاصله گرفته و امکانات را با مقتضیات این موضوع مطابقت دهیم، گفت: به زودی شاهد ایجاد خانه کودک در منطقه دو شهرداری اصفهان خواهیم بود که یک پروژه مناسب با امکانات و ابعاد استاندارد برای کودکان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با تاکید این کمیسیون، بودجه مورد نیاز این پروژه از طریق شهرداری مرکزی تامین خواهد شد زیرا در توان شهرداری منطقه نیست که چنین هزینه‌ای را متحمل شود.

کد خبر 404443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.