تعطیلی تمام موزه‌های تهران و کرمان در روز تشییع شهید سردار سلیمانی

مدیر کل موزه‌ها وزارت میراث فرهنگی از تعطیلی همه موزه‌ها و امکان تاریخی در روز دوشنبه به مناسب تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کارگر گفت: موزه های تهران فردا به دلیل برگزاری مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی تعطیل است، اما موزه‌ دیگر استان ها برای بازدید عمومی باز است.

 فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری تحت پوشش این اداره‌کل در روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه جاری مصادف با مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

وی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در روز تشییع و تدفین پیکر سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی تمامی اماکن موزه ای، تاریخی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تعطیل هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بابیان اینکه استان کرمان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است، تاکید کرد: علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند از روز چهارشنبه هفته جاری از اماکن تاریخی و موزه ‌ای استان کرمان بازدید کنند.

فعالی با اشاره به احتمال سفر میهمانانی از کشورهای مختلف دنیا به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرسردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان مهمانان این مراسم اتخاذ شده و تا این لحظه مشکلی گزارش نشده است.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

آیین‌ تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش دیروز (شنبه، چهاردهم دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و امروز پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس و در تهران (دوشنبه شانزدهم دی) برگزار خواهد شد. همچنین قرار است سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان محل تولدش به خاک سپرده شود. 

کد خبر 404411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.