۱۴ درصد دانش‌آموزان اصفهان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۱۲۰ هزار و ۹۰۴ دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان اصفهان در حال تحصیل هستند که درصد دانش آموزان شاغل به تحصیل در این مدارس ۱۴ درصد کل دانش آموزان استان است.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان دارای دو هزار و ۸۵۲  مدرسه و پیش دبستانی غیردولتی است که بدون احتساب مراکز پیش دبستانی، یک هزار و ۴۶۷ مدرسه غیردولتی در آن فعال است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مدارس غیردولتی شهر اصفهان یک هزار و ۸۲  مدرسه و پیش دبستانی است، افزود: این تعداد هم بدون احتساب مراکز پیش دبستانی ۶۰۲ باب مدرسه غیردولتی را شامل می‌شود.

مدارس غیردولتی در معافیت‌های مالیاتی حکم مدارس دولتی را دارند

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آمار دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در این مدارس تصریح کرد: ۱۲۰ هزار و ۹۰۴ دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان اصفهان در حال تحصیل هستند که درصد دانش آموزان شاغل به تحصیل در این مدارس ۱۴ درصد کل دانش آموزان استان است.

وی در خصوص تعیین حقوق و دستمزد معلمان این مدارس گفت: طبق ماده ۲۶ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی تعیین حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی و رسمی غیرموظف این مدارس و مراکز طبق قانون کار و ضوابط آن است.

محمودی با اشاره به اینکه استقرار مدارس غیردولتی به استناد ماده ۳۱ قانون تاسیس مدارس غیردولتی است، تصریح کرد: مکان این مدارس طبق آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف، تنظیم و استاندارد مدارس مطابق با آیین نامه تدوین می‌شود و با تایید اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به مکان موردنظر مجوز لازم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی در برخورداری از تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی حکم مدارس دولتی را دارند، اظهار کرد: مطابق با ماده ۱۰ قانون مذکور، بانک‌های کشور موظفند طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا با معرفی وزارت آموزش و پرورش از ۳۵ تا ۵۰ درصد نیاز مالی موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را جهت توسعه فضای آموزشی، تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به صورت قرض‌الحسنه از منابع اعتبارات بانکی تأمین کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص شرایط متقاضیان مجوز مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: داشتن شرایط عمومی لازم به علاوه داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن، حداقل سی سال سن و تأهل برای مردان را از شرایط اخذ مجوز دانست.

تعیین شهریه مدارس غیردولتی به عوامل مختلفی بستگی دارد

وی با بیان اینکه تعیین الگوی شهریه برای این مدارس شرایط مختلفی دارد، گفت: الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، نرخ تورم، فضای فیزیکی، تجهیزات توسط شورای سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تهیه می شود.

محمودی در خصوص نظارت بر نحوه بکارگیری کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی، اظهار کرد: نیروهای آموزشی، پرورشی، اداری و خدماتی بر اساس ضوابط علمی و گزینشی آموزش و پرورش به پیشنهاد مدیر و تأیید موسس یا نماینده حقوقی موسسان امکانپذیر است معرفی کارکنان غیررسمی توسط مدیر جهت اعلام نظر گزینش آموزش و پرورش الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر مدارس غیردولتی  بر عهده شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه است، گفت: دستورالعمل مربوطه و شاخص‌های ذیل آن در دستور کار مناطق و نواحی آموزش و پرورش جهت بازدید از مدارس مذکور قرار می‌گیرد.

کد خبر 404408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.