خودکشی با سلاح گرم در رامسر

بسته اخبار اجتماعی امروز- یکشنبه ۱۵ دی- اختصاص دارد به جزییات خودکشی یک مرد ۴۷ ساله در رامسر، فروریختن سقف یک مدرسه در میناب، صدور ۵۰ میلیون کارت سوخت، لغو امتحانات دانش آموزان در دو روز آینده و کشف ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کاشان که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سرهنگ علی قیصری فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از خودکشی مردی حدودا ۴۷ ساله با اسلحه شکاری شخصی در نیمه شب ۱۴ دی ماه ۱۳۹۸ خبر داد.

وی افزود: با اعلام خبری مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی و خودکشی مردی حدودا ۴۷ ساله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله اکیپ‌ها و گشت‌های انتظامی و پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.

پس از بررسی‌های اولیه و تحقیقات مشخص شد مرد ۴۷ ساله بومی با اصابت گلوله اسلحه شکاری که متعلق به خودش بوده و گلوله توسط خودش شلیک شده جان خود را از دست داده و فوت شده است و هیچ گونه قتلی صورت نگرفته است. انگیزه و علت خودکشی در حال حاضر در حال بررسی است.

یزد پرخطرترین استان در ۱۰ سرطان‌ شایع

سرپرست مرکز بهداشت یزد گفت: یزد در زمینه شیوع ۱۰ سرطان شایع میان زنان و مردان از استان‌های پرخطر به شمار می‌رود.

سیدعلی‌اکبر موسوی با اشاره به شیوع سرطان و سایر بیماری‌های غیرواگیر در یزد اظهار کرد: یزد در زمینه ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر سرطان، قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون از استان‌های دارای رتبه بالا در کشور است.
وی با اشاره به اینکه این بیماری‌ها سالانه تعداد زیادی قربانی می‌گیرند، افزود: درصد قابل توجهی از مرگ و میرها در استان یزد بر اثر بیماری‌هایغیرواگیر همچنین تصادفات است.
موسوی، یزد را پرخطرترین استان ایران در زمینه ۱۰ سرطان شایع در زنان و مردان دانست و افزود: هم در زمینه ۱۰ سرطان شایع زنان و هم در زمینه ۱۰ سرطان شایع مردان، رتبه اول از آن استان یزد است.
وی، میزان شیوع دیابت در استان یزد را ۱۶.۲ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در کشور ۱۰.۹ درصد است.
وی تصریح کرد: سرطان‌ها نیز در استان یزد ۵۳۶ نفر را قربانی کردند که این آمار نگران کننده است.

سوخت زیستی؛ سلاحی برای کمک به زمین

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و نجات زمین، استفاده از سوخت‌های زیستی است.

مصطفی قانعی درباره ضرورت توسعه استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور گفت: یکی از بهترین روش‌های کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای توسعه مصرف سوخت‌های زیستی در کشور است.
به گفته قانعی، توسعه استفاده از این سوخت‌های طبیعی به شکل‌گیری زیست‌بومی از همه فعالان این حوزه نیاز دارد. سقفی که بتواند بازیگران و نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه را یک جا جمع کند.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در این زمینه یک ضرورت است و می‌تواند به توسعه این زیست‌بوم کمک کند.

سقف مدرسه پور ولی میناب فرو ریخت

سقف یکی از کلاس‌های مدرسه پور ولی روستای راونگ شهرستان میناب عصر دیروز بر سر دانش آموزان فرو ریخت.

سقف یکی از کلاس‌های مدرسه پور ولیروستای راونگ شهرستان میناب عصر دیروز بر سر دانش آموزان فرو ریخت.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش  گفت: در حادثه فرو ریختن سقف مدرسه هیچ کدام از دانش آموزان آسیبی ندیده است.
نعمت روزپیکر با بیان اینکه این مدرسه از مدارس تخریبی است، افزود: مسئولان آموزش و پرورش میناب و نوسازی مدارس هرمزگان برای بررسی موضوع به مدرسه اعزام شده اند.
دهیار روستای راونگ هم گفت: مدرسه پور ولی سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است و  ۱۵۶ دانش آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند.
جعفری از مسئولان درخواست کرد تا نسبت به تعطیلی این مدرسه و جابه‌جایی مکان آن اقدام کنند.

لغو امتحانات فردا ۱۶ و ۱۷ دی ماه

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تسهیل حضور دانش‌آموزان در مراسم تشییع مجاهد الگوی تمام عیار دینی و انقلابی، امتحانات نهایی و غیرنهایی دانش‌آموزان در روزهای دوشنبه ۱۶دی و سه‌شنبه ۱۷دی برگزار نمی‌شود.
خسرو ساکی افزود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان که قرار بود در این دو روز برگزار شود، به ۲۴و ۲۵دی موکول می‌شود و زمان برگزاری امتحانات غیرنهایی از سوی مدیران مدارس به اطلاع دانش‌آموزان خواهد رسید.

۹۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ علی قربانی سرپرست انتظامی شهرستان کاشان گفت: درپی دریافت اخباری مبنی بر اینکه چندین دستگاه کامیون کشنده در حال جابه جایی گازوئیل قاچاق هستند و قصد دارند از محورهای ارتباطی شهرستان کاشان عبور کنند ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان کاشان در عوارضی "قمصر" اولین خودروی حامل گازوئیل را شناسایی و توقیف کردند که راننده اظهار داشت کامیون حامل بار قانونی روغن صنعتی است.
این مقام انتظامی افزود: بلافاصله پس از توقیف کامیون اول ۲ کامیون دیگر نیز وارد عوارضی شدند که در بازرسی از این ۳ خودرو  ۹۰ هزار لیتر گازوئیل فاقد مدارک قانونی و مجوزهای مربوطه کشف شد.
سرهنگ قربانی گفت: در این رابطه ۳ راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

نجات مینی بوس حامل کارگران از سیلاب در نوبندگان فسا

بخشدار بخش نوبندگان گفت: یک دستگاه مینی بوس حامل ۱۷ کارگر که درحال عزیمت به طرف جهرم بود در مسیر خورنگان به فدشکویه در روی پل فدشکویه در میان سیل گرفتار شد که با تلاش نیروهای شهرداری نوبندگان و جمیعت هلال احمر فسا نجات پیدا کرد.
بصیرت افزود: کارگران به وسیله یک دستگاه کمپرسی شهرداری نوبندگان از میان سیل نجات یافتند و مینی بوس آن‌ها هم با تلاش نیروهای راه داری و نیروهای شهرداری نوبندگان در حال انتقال به بیرون سیل است.

نماینده ایرانشهر در حادثه تصادف جان باخت

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر حادثه رانندگی در محور زاهدان به خاش متاسفانه «محمد نعیم امینی فر» نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی جان باخت.

وی افزود: متأسفانه ساعاتی قبل بر اثر حادثه رانندگی در محور زاهدان به خاش متأسفانه «محمد نعیم امینی فر» نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی جان خود را از دست داد.
وی با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه امروز به وقوع پیوست، افزود: در این حادثه یک دستگاه خودروی سوزوکی با یک دستگاه پراید حامل سوخت قاچاق در محور «زاهدان - خاش» در محدوده «جون آباد» برخورد کرد که در اثر آن ۳ نفر جان خود را از دست داد.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، تصریح کرد: بر اساس گزارش اولیه ظاهراً خودروی پراید حامل سوخت قاچاق بوده است.

تعداد کارت‌های سوخت۷ صادر شده از مرز ۵۰ میلیون کارت گذشت

از تیرماه سال ۸۶ تا امروز بیش از ۵۰ میلیون کارت سوخت در کشور صادر شده و برخی از مالکان وسایل نقلیه هستند که ۷ یا ۸ بار کارت سوخت برای آنها صادر شده است.

شهرام رضایی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کارت‌های سوخت فعال حدود ۲۴ میلیون عدد است، اما از ابتدا تاکنون بیش از ۵۰ میلیون کارت سوخت در کشور صادر شده است.

وی افزود: برخی از افراد، تاکنون چندین و چند بار کارت سوخت خود را سوزانده اند و به دلایل مختلف، اقدام به ثبت نام برای کارت سوخت المثنی کرده‌اند؛ در طی ۱۲ سال گذشته برخی از مالکان وسیله نقلیه هستند که ۷ یا ۸ بار کارت سوخت برای آنها صادر شده و به طور متوسط تا امروز به ازای هر مالک خودرو و موتورسیکلت در کشور، ۲ نوبت کارت سوخت صادر شده است.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: آمار صادر شدن بیش از ۵۰ میلیون کارت سوخت، از تیرماه سال ۸۶ که ابتدای فعالیت سامانه هوشمند سوخت بوده تا امروز است.

کد خبر 404401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.