کشف ۵۰۲ قلم دارو و لوازم بهداشتی غیرمجاز

۵۰۲ قلم دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی غیرمجاز از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کشف شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۵۰۰ قلم کالای غیرمجاز شامل ۳۱۲ قلم دارو، ۱۸۸ قلم و دو قلم تجهیزات پزشکی غیرمجاز از داروخانه ها کشف و ضبط شد.

این کالاهای غیرمجاز به ارزش سه میلیارد ریال توسط بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ۴۴ داروخانه  کشف شده است و پرونده متخلفان برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارسال شده است. 

سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش تر بر لزوم برخورد قاطع با قاچاق محصولات و مکمل های ورزشی تاکید کرده و گفته بود این موضوع یک فرآیند همیشگی، قاطع و بدون اغماض است.

براساس اعلام سازمان غذا و دارو، روند تولید، بسته بندی و کارایی محصولات  تولید داخل تحت نظارت و پایش است از این رو با اطمینان بیشتر می توان نسبت به مصرف آن مبادرت ورزید در حالیکه مکمل های قاچاق هیچ نظارت و در نتیجه تضمینی برای مصرف ندارد.

سازمان غذا و دارو با تاکید تاثیر تحریم های اقتصادی و ایجاد محدودیت برای نقل و انتقالات بانکی تصریح کرده بود: این رویکرد می تواند زمینه ایجاد قاچاق بیشتر را فراهم سازد و لازم است جامعه درباره آن هوشیارتر عمل کند، تحریم ها دسترسی بیماران به دارو را با مشکل مواجه می کند و در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ممکن است بازار سیاه و قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی و مکمل های ورزشی رونق بیشتری بگیرد و به سلامت مردم به طور مستقیم آسیب برساند.

کد خبر 404385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.