اجرای مرحله چهارم طرح جامع گوزل تبریزیم با عنوان «یخاب»

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز گفت: مرحله چهارم طرح جامع گوزل تبریزیم با عنوان «یخاب» همزمان با بارش برف و کاهش دمای هوا وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایمنا، مسعود برزگر جلالی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به لزوم مبارزه با آفات در دوره‌های مختلف رشد گیاه و حتی در زمان استراحت و خواب زمستانی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرای طرح یخاب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: مطابق این طرح که مرحله چهارم از طرح جامع گوزل تبریزیم در حوزه  فضای سبز شهری است، درختان در دمای منفی ۷ درجه آبیاری می‌شوند تا با تشکیل لایه نازکی از یخ در روی خاک و در اطراف ریشه درختان، لارو و تخم آفات، به ویژه آفت مهلک کرم سفید ریشه در اثر یخ زدگی از بین بروند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با تاکید بر لزوم مبارزه فیزیولوژیک با آفات و بیماری‌های فضای سبز تصریح کرد: با اجرای روش‌های مکانیکی مبارزه با آفات، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش یافته و به تبع آن سلامت محیط زیست و شهروندان حفظ می‌شود.

برزگر جلالی خاطرنشان کرد: اجرای طرح یخاب همزمان با بارش برف و کاهش محسوس دما و همچنین احتمال بروز یخبندان، در فضاهای سبز سطح شهر آغاز شده است.

کد خبر 404382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.