استقبال میلیونی مردم مشهد الرضا از سردار دلها

پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش دقایقی پیش وارد فرودگاه مشهد مقدس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش دقایقی قبل وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس شد.

شهر و مردم مشهد امروز عزادار سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش هستند. قرار است پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش امروز با حضور باشکوه مردم قدرشناس و شهید پرور مشهد از ساعت ۱۴ تشییع شود.

مردم از ساعت‌ها قبل خود را به خیابان امام رضا (ع) رسانده اند تا به استقبال پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت بروند.

مشهد سیاه پوش عزای شهید سلیمانی است و تمام شهر مملو از عکس‌ها و بنرهای او است. اصناف و بازار خود را برای مراسم تشییع آماده کرده‌اند.

به دلیل استقبال بی نظیر مردم شهر اهواز از تشییع پیکر سردار سلیمانی، مراسم در مشهد با تأخیر دو ساعته آغاز شده است.

مردم مشهد با شعار «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید» و «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید» به استقبال سردار رفته اند.

سخنران مراسم پایانی تشییع پیکر سپهبد سلیمانی، سردار اسماعیل قاآنی؛ فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

خدمات اتوبوس و قطارهای شهری امروز در ساعات برگزاری مراسم تشییع رایگان است تا مردم بتوانند به راحتی خود را به مراسم برسانند.

هواپیمای حامل پیکرهای مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش ساعت ۱۴:۳۰ در فرودگاه مشهد بر زمین نشست و قرار است به میدان ۱۵ خرداد منتقل شود.

پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت به محل برگزاری مراسم رسیده و روی دست مردم به سمت بارگاه منور رضوی در حال تشییع است. مردم مشهد امروز سنگ تمام گذاشته‌اند و حضوری میلیونی را به ثبت رسانده‌اند.

مردم با سر دادن شعارهایی نه سازش نه تسلیم، انتقام انتقام و آمریکا فاتحه‌ای برای خود بخوان و منتظر پاسخ ما بمان، خواهان انتقام شدند.

در حال حاضر جمعیت تشییع‌کننده پیکر مطهر شهدای مقاومت در مسیر حرکت به سمت حرم منور رضوی هستند و از دقایقی دیگر قرار است پیکر مطهر این شهدا در بارگاه منور رضوی تشییع و طواف داده شود.

میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع) در جمع میلیونی مردم مشهدمقدس در محل میدان ۱۵ خرداد در حال نوحه‌سرایی است. ‌

جمعیت مردم در این مراسم میلیونی شده است.

خادمان بارگاه منور حرم مطهر رضوی نیز هم اکنون در حرم مطهر رضوی منتظر پیکر پاک شهدای عزیز هستند.

هوا رفته رفته تاریک می‌شود؛ حالا همانطور که کاروان عشق به حرم مطهر نزدیک و نزدیکتر می‌شود، مردم با شعار «یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا» سردار دل‌ها را با در دست داشتن شمع ;i صحنه‌هایی بی‌نظیر را پشصخلق کرده‌ به سمت حرم مشایعت می‌کنند.

پیکر سردار دل‌ها همچنان بر دست مردم مشهد مقدس است و به سمت حرم رضوی در حرکت است. تا لحظاتی دیگر پیکر شهید سپهبد سلیمانی وارد بارگاه رضوی خواهد شد.

مسئولین برگزاری مراسم اعلام کردند که به دلیل ازدحام جمعیت پیکر شهدا بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به حرم رضوی منتقل می‌شود؛ همچنین بنا بود مراسم وداع با پیکر شهدا در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار شود که به دلیل ازدحام جمعیت در صحن جامع برگزار می‌شود.

پس از اذان مغرب صفوف نمازگزاران ترتیب خود را پیدا کرد و در همین هنگام گروهی از مردم با درد دست داشتن عکس‌هایی از شهید قاسم سلیمانی وارد حرم می‌شوند، نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اقامه شد.

مشهدی ها امروز با هر جناح و حزب و عقیده ای آمدند تا به دشمنان نشان دهند اجازه نخواهند داد خون شهدای مقاومت پایمال شود.

پس از تشییع عظیم به دلیل حضور حماسی و تاریخی و پرشکوه مردم مشهدمقدس، پیکر شهدای مقاومت لحظاتی قبل به بارگاه منور رضوی رسید.

قرار است پیکر مطهر این شهدا در بارگاه رضوی طواف داده شود و سپس در جایگاه وداع مردمی مستقر شود.

با ورود پیکر شهدا به حرم امام رضا (ع) مراسم وداع با پیکر این شهدا در حرم منور رضوی آغاز شد.

تا دقایقی دیگر همزمان با نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) پیکر این شهدا به جایگاه ویژه منتقل خواهد شد.

به دلیل ازدحام جمعیت و استقبال میلیونی مردم مشهد، برنامه وداع امشب در مصلای تهران کنسل شد.

روضه منور رضوی برای طواف پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آماده‌سازی شده است.‌

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در حال نوحه‌سرایی است و تا دقایقی دیگر نیز پیکر مطهر شهدای مقاومت در جایگاه قرار می‌گیرد.

پیکر سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور میلیونی مردم تشییع شد. در این مراسم مردم حضور گسترده و میلیونی داشتند و با سردار سلیمانی و هرزمانش وداع کردند.

پس از ساعت‌های انتظار از سوی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی پیکر پاک شهدای مقاومت در جایگاه ویژه حرم منور رضوی قرار گرفت.

مراسم وداع با پیکرهای مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور خیل انبوه عزاداران در حرم رضوی همراه با شعارهای استکبارستیزانه از سوی زائران و مجاوران برگزار شد. 

خبر تکمیل می شود...

کد خبر 404377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.