راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط این سازمان برای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند حوزه حمل و نقل شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مسعود نصرتی اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها به منظور عملیاتی کردن تکالیف منظور شده در بند "ث" تبصره ماده ۴۶ قانون برنامه توسعه ششم و دیگر مواردی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قوانین و مصوبات برای تسهیل در امر مدیریت شهری و انجام نظارت‌های دقیق‌تر بر فعالیت‌های شهرداری‌ها با استفاده از نرم‌افزار و بدون حضور نیروی انسانی به صورت برخط  انجام دهد، صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد در مرحله نخست تکالیفی که در حوزه حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باید انجام شود و تاکنون به صورت متفرقه انجام شده است در قالب چهار دسته کاری و ۱۶ سامانه، ساماندهی شده و برای بهره‌برداری در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

نصرتی اضافه کرد: عناوین چهار دسته کاری "مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی و تجاری شهری"، " سامانه جامع تحلیل تصادفات"، " مدیریت تخصیص سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی و تجاری شهری" و " مدیریت تردد در معابر شهری از طریق الکترونیکی" است.

وی اضافه کرد: مقرر شده تا با تجهیز سخت افزار و نرم‌افزار مورد نیاز و استقرار آن‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، برنامه‌های تدوین شده در این خصوص در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پایش داده‌های استخراج شده و بهره‌برداری قانونی از آن‌ها توسط شهرداری‌ها انجام شود.

کد خبر 404374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.