اصلاح هندسی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز معابر ارومیه

رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از اصلاح هندسی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز معابر شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی خلیل‌وند با اعلام این خبر،  اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده،  ۲۵ نقطه حادثه‌خیز سطح شهر در سال ۹۸ شناسایی و پس از طراحی توسط کارشناسان سازمان موارد در کمیته فنی شورای ترافیک استان طرح و پس از بحث و بررسی تصویب و اولویت‌بندی شده و اجرا می‌شود. در این راستا سازمان حمل و نقل و ترافیک اقدام به اصلاح هندسی این نقاط حادثه‌خیز کرده و تاکنون ۱۹ نقطه حادثه‌خیز اصلاح هندسی شده است.

وی با اشاره به محل نقاط حادثه‌خیزی که اصلاح هندسی انجام شده، تصریح کرد: تاکنون نقاطی در  خیابان برادران شهید فاضل (حد فاصل فردوسی تا فارابی و جامی)، بلوار میثم -کاشانی، تقاطع هفت تیر ولیعصر، تقاطع البرز و میلاد، تقاطع گلباد و میرداماد، تقاطع شهیدبهشتی و شهید زینتی، تقاطع جامی و فاضل، تقاطع امینی و ارتش، خیابان پزشکیان و تقاطع جاده چی چست با خاتم الانبیا اصلاحات هندسی انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه درخصوص اقدامات انجام شده در این معابر،  گفت: این اقدامات شامل احداث میدان، رفیوژ میانی،   دلتا، حذف میدان، یوترن، اصلاح دِوِر و حذف و مسدود کردن بریدگی‌های تداخلی غیراستاندارد است.

خلیل‌وند افزود: بیشتر دسترسی‌های کندرو به تندرو و بالعکس، اصلاح هندسی و ایمن‌سازی شده است و رینگ میانی کاملا استانداردسازی شد؛  تنها محدوده باقیمانده در این مسیر، حدفاصل تقاطع غیرهمسطح مادر تا پل شهیدبهشتی می‌باشد که اجرای آن به سازمان عمران ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حذف نقاط حادثه‌خیز و اصلاح هندسی این نقاط، شاهد کاهش تصادفات، کاهش ترافیک و ایمنی عبور و مرور شهروندان باشیم و شعار  "ایمن‌سازی معابر از ما، فرهنگ ترافیک از شما" در همین راستا درنظر گرفته شده است و از شهروندان انتظار می‌رود با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ما را یاری رسانند.

کد خبر 404354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.